Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 12 februari 2011 16:01



Leker lite med nya kameran. Kissarna roade sig i fönstret i morse då persiennen ännu var nedfälld!




  



   



  

Carrie, Hemulen och Zeolite är det som gömmer sig i skuggorna. 

Av Sofia - 12 februari 2011 11:00



Mahahaa, dags att prova på domarrollen... På Föreningen Mästerkattens klubbmästerskap nu i februari! Som vissa av er kanske vet har jag siktet inställt på att bli Fife-domare (hoho det blir ju nästan Fifi-domare) i framtiden, och har helt enkelt fått ett ypperligt tillfälle redan nu att bli lite inpiskad i principerna. Kommer bli väldigt... Intressant! Men jag ska natuuurligtvis göra mitt allra bästa!


Av Sofia - 11 februari 2011 20:54


Finaste transportväskan till Dolly utgjorde ett paket <3


Jodå, folk lyckades rätt bra med tankeläsandet må jag säga! Fick bland annat en kamera som jag önskat, Canon PowerShot SX130 IS, supermysig och riktigt duktig på att ta bilder! Har lekt hela dagen med inställningar för att bli ett riktigt fotoproffs... Någon stans i bakhuvudet finns väl de stackars inpräntade kunskaperna från fotografisk bild i gymnasiet. Tänkte plåga er alla i fortsättningen med att utnyttja er och era katter som motiv, det är bara att gilla läget eller springa för livet ;) 


Och en reskamrat till Dolly gömde sig i ett annat   


Nej, vi är inte i en annan del av Köping... Jag kan inte hjälpa att mina vänner ser lite speciella ut på kort (nåja, för det mesta också egentligen), men fick ballaste spelet av Gudmor! (Ej synlig i bild, antagligen skamsen att visa sig bredvid dessa två fotogenuiqer  )


Där var hon! Och dotter Johanna :) 


Mr Nordström/Blekingebo bjöd på Sushilunch på stan, shopping och bio senare på kvällen!     Plus en utflykt till Kullens Fyr att utföra någon gång nu i vår... 


Per och Moder försöker se diskreta ut... 


Av Trlleborgarna fick vi Fancy korg med vin och godsaker samt ett minneskort till kameran!   


Nybliven gamling, föräten på bananpaj!


Devs vikarierade som luddboll hos Sabina   


Det var lite bilder det, men tro inte att det var allt :) Och stort tack till er som grattade mig och uppvaktade mig och på olika sätt välkommnade mig in i "vuxenvärlden"! 





Av Sofia - 11 februari 2011 18:00


   Domarna är A och O på en kattutställning...


Så, då var ytterligare en högst vetenskaplig, objektiv och obestridbar (är det ens ett ord? lol) undersökning genomförd, vilken jag tänkte redovisa medan jag tankar in bilderna från igår. Frågan var Vad ni utställare utgår ifrån när ni väljer vilka utställningar ni anmäler till. Resultatet, inte helt oväntat:


46,4% Svarade att inbjudna domare väger tyngst

35,7% Ansåg att var utställningen skulle hållas var viktigast

10,7% Var riktigt romantiska och tyckte att umgänget är viktigast på show

7,1% Tänker däremot strategiskt när de anmäler sig till en utställning


Ingen tyckte tydligen att det spelade någon roll vilken klubb som arrangerar, vilket ju är lite märkligt eftersom det ofta hänger samman med sådant som arrangemang, funktionärer, priser, publik, lokal et cetera. Men detta verkade trots allt vara av mindre vikt. Och såklart spelar ju många faktorer in även om jag nu tvingade er att välja enbart en!   

Av Sofia - 10 februari 2011 12:15


  

Just give me ten thousand cakes and kisses   

Kärlek till er alla som grattat mig hittills, skriver en liten summering ikväll tänkte jag! Tills vidare, bjuder jag på födelsedagsinspirerad bildkavalkad... Mums!



  

  

  

   

Allt är ätbart... *dregel*

Av Sofia - 9 februari 2011 17:17



Oh really! Imorgon lämnar jag tonåringens sötebrödsdagar och blir gammal. Jag har gjort en hel önskelista i huvudet och vet precis vad jag skulle vilja ha, inslaget i massa olika fina papper och snören. Huruvida min omgivning är helt införstådda i vad mina önskningar består av är jag en aning osäker på men antar optimistiskt att de trots allt kan läsa tankar. Jag menar, jag kan ju inte hjälpa att jag kommit på typ nu ett par timmar innan vad jag dreglar efter, och tycker mig dessutom ha varit väldigt duktig och antytt, om än luddigt, vad jag önskar mig. Har nämligen varit fullt fokuserad på ungefär en miljon andra saker än det där med födelsedag fram tills ungefär nu... Och då kommer man ju på allt på en gång    


Jag; Får jag önska en middag till imorrn???

Mamma; Ja varsågod, vad vill du ha då...

Jag; Oh.. öh... Jag vet inte... Jag måste ju fundera lite!


Jag; Och ska du inte fråga vad för frukost på sängen jag vill ha?

Mamma; Men det brukar vi ju inte fråga, det är ju en överraskning!

Jag; Joho det brukar du visst fråga! Faktiskt!

Mamma; Säger du det, men jag tänkte väl improvisera lite idéer själv...

Jag; Men du brukar fråga!!!

Mamma; Jaha, okej, är det något speciellt du vill ha till frukost?

Jag; Öh näe jag vet inte, jag bara undrade om du inte skulle fråga... 

Mamma; Daaah!

Av Sofia - 9 februari 2011 16:24



Ursäkta mitt uteblivna bloggande under gårdagen! Jag praktiserade helt enkelt flitig litteraturvetarstudent och läste Röda Rummet. Fick lite hjälp emellanåt av en snigel som kröp fram och ville granska texten och komma med sina synpunkter. Vi diskuterade bland annat de olika offentligheterna man kan se i Röda rummet och förhållandena mellan marknad och konstnärsideal. Snigeln hade ett par kloka påpekanden att komma med faktiskt!  Sedan kröp den vidare och somnade väl under en sten någonstans som sniglar gör mest, men tackar för den korta, dock intensiva, hjälpsamheten :) 


Började dessutom sent idag så det blev en skön förmiddag med "brunch" istället för frukost... Najz! 

Av Sofia - 7 februari 2011 20:43

Anna-Banana har varit i farten igen. Meddelande på Fejjan:


Om man googlar...


..på "parning katt" får man upp en bild på dig liggande i en säng ;)) ...jag förstår ju vart parning kommer in men katt?? Skulle väl stå för att det är klös i dig kanske? ;)) hahah

Jo, tro det eller ej men det stämde faktiskt *blush*   Men det lämnar ju också en hel del frågetecken... Till exempel vad man har för pervers läggning om man googlar efter bilder på "parning katt", eller såklart också varför jag hamnat där... lol, dagens mysterium. 

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards