Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under april 2012

Av Sofia - 10 april 2012 21:45





Fortsätter nedräkningen. Fyra dagar kvar nu! Dags för ansiktet i vår 60-tals-stil-spaning (tungvrickare!) och det råder ju inga tvivel om att det är mycket ögonfransar och eyliner som gäller. Modslooken var stark och orädd med tjock eyliner och stora rådjursögon som gällde, nästa lite cartoon-aktigt. Naturligtvis nedtoningsbart för de som inte känner sig riktigt så superfräna, men grundprinciperna med flörtiga ögonfransar och pastelliga läppar kan vem som helst bära upp!   


 


 


 


Den mer alternativa och hippieinspirerade sidan av 60-talet kör såklart en blandning av mods, färglatt och fantasi. Många har uppfattningen att hippiestilen enbart hör till 70-talet men den dök naturligtvis inte bara upp den 1 januari 1970 utan hade sitt upplopp under senare halvan av 60-talet. 60-talets hippies var dock mer flickiga, lekfulla och färgranna än 70'talets som har en schavigare och tyngre ton över sig. Så, det är fritt fram att börja handla hem färgkritor ni som känner att det här är er grej!         



    


   


 

Av Sofia - 9 april 2012 17:47


 


Idag har det printats, plastats in och beskurits i stora lass. Såg ut som ett slagfält på Johans stackars jobb när jag väl var färdig   Nu är de flesta skyltarna till Sydkatten i alla fall färdiga och bara väntar på att få sättas upp i hallen på fredag! Bara fem dagar kvar nu...    

Av Sofia - 7 april 2012 19:20


 


I år har vi firat påskafton i Flyinge med en hel flock godissugna bengaler. Hoppas ni har en häääärlig långhelg och får åtnjuta även lite solsken mitt i aprilvädret! I går besökte jag och Per Arlövsrevyn där Johan så flitigt jobbat med ljudet hela våren, mycket trevlig kväll blev det även om jag aldrig i min vildaste fantasi hade kunnat föreställa mig att jag skulle besöka just Arlövsrevyn... Men det var väl oundvikligt   För övrig pågår jobbet för fullt inför Sydkatten i helgen, riktigt nära nu och fortfarande hundra saker som jag måste hinna med innan dess känns det som! Gasen i botten!   


 

Påsk-Pannacotta  


 

Riktigt mumsig påskmust, hett tips! Smakrik och inte sådär sliskigt söt, gott...   

Av Sofia - 4 april 2012 19:11


 


Det här inlägget är dedikerat till Sandra som skällde på mig i Stockholm för att jag hade avskavt nagellack på mig som vanligt!    Så nu tänkte jag bara visa att jag har varit duktig och målat med ett sånt där överlack ovanpå som kom på tal. Bara att vänta och se hur länge det står emot mina flitiga stunder i verkstaden! 

Av Sofia - 3 april 2012 22:14


 


Well, det pratas ju en hel del om huruvida Agria är ett schysst försäkringsbolag eller ej... Men många glömmer i den här debatten helt bort att nämna den fantastiska sport-tub-kondomen som Agria sponsrar oss kattmänniskor med! Här testar jag några användingsförslag som fanns på förpackningen...   Den måste ju helt klart räknas in som ett stort plus för försäkringsbolaget. Och mamma har fyra stycken kvar i Flyinge så blir du sugen på en, bara hojta, hon hinner nog inte använda alla ändå! 


 


 


 

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards