Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under februari 2012

Av Sofia - 29 februari 2012 20:48


 


Från verkstaden. Öppnade ugnen och plockade ut rykande varma nygräddade glasplattor med screentryck. Den här gången var de runda och är nu redo för att smältas ner i formar och bli trevliga (förhoppningsvis) lagom djupa fat med mina devon-motiv   













Av Sofia - 29 februari 2012 12:45


 


Well det vore väl skumt att påstå att man någonsin är speciellt uppiffad i en keramikverkstad... Men vissa dagar märks sviterna extra tydligt, som när man vandrar ut ur bubblan och dammet och inser att skorna vill ta jobbet med sig hem! Här ser vi till exempel gips och glasyr som klamrar sig fast på dojjorna. Tur att det inte är jag som ska vara snygg utan det färdiga resultatet på mina alster, så det får det vara värt  

Av Sofia - 28 februari 2012 22:23


        


Nu ska jag inte skriva om de där blöta pussarna man får av sitt husdjur som inkluderar en lapande tunga, eller när man får lite dregel avstruket på sig. Det jag ska skriva om är ett helt annat fenomen som jag inte är säker på om det är fler än jag som upplevt - Men JAG har upplevt det relativt ofta och med en blandad hög olika kattraser! Må hända att det här låter ganska muppigt dessutom. Jaja, det handlar om när jag själv pussar mycket glatt och intensivt på en högst gosvillig kise som kurrar och myser och lägger till små läten för att få än mer kärlek. När jag rätt som det är placerar ännu en puss typ "smack" i kisens ansikte, blir en liten del av överläppen läbbigt blöt och ibland men inte alltid tillkommer även en lite kramande känsla av ett ögonlock som försöker blinka. Kalla kårar ilar till längs nacken, brrrrrrr! Inte igen! Katten i fråga har helt enkel inte brytt sig om att lämpligt nog blunda när pussar ska utdelas och ofta förekommer inte ens den där blinkningen som indikerar att "Hoppsan, glömde stänga ögat" utan de tyckte helt enkelt inte att det behövdes... Så, en alldeles speciell form av blöta pussar och ack så karaktäristiska... Har det inte redan drabbat dig så se upp - Ögonpussarna förkommer snart under ett gos nära dig!   

Av Sofia - 28 februari 2012 17:38


    


Ja, jag vet att det kan bli lite enformigt när jag tjatar om semlor heeela tiden, så idag blir det för omväxlings skull ett inlägg om jordgubbar. Provocerar lite här och bryter mot normen!    De hade askar med riktigt monstruösa jordgubbar i affären till en billig peng, så himla gott! Och riktig sommarlängtan på det! Extra roligt när en enda jordgubbe är som en hel grapefrukt att tugga på... (försöker att inte tänka på vad denna jordgubbe råkat ut för under sin uppväxt   )

Av Sofia - 27 februari 2012 21:09


 


Nu har vi efter en lång vintervila äntligen kommit fram till veckan innan en hel utställningshelg! Bilden kommer från en utställning härom året mycket lämpligt tagen av Ana-Banana som vi ska tränga oss in hos och fara till showen med   Det är dock ännu osäkert om "Vi" innebär bara jag, en Dollboll och en Snigel eller även en Ullis och ett bengalkräk. Som vanligt är det ju lite det här med uppfödantet som inte alltid anpassar sig exakt efter ens egna planer och kattungekullar som ska passas. Tåg är i alla fall bokat så mig lär ni inte slippa! Blir också en pangstart på assistentandet då det för en gångs skull är assistentburet så finns ingen tid för ringrostighet   Ser fram emot det, hoppas och tror att NERK bjuder på en jättetrevlig helg och att det blir många kära återseenden! Nu blir det dags för semla (Yam yam!) och en varm dusch, är sådär lagom dammig efter dagens kletande och kladdande i skolan... I vanlig ordning liksom... 


Av Sofia - 27 februari 2012 13:23


 

Önskar er en trevlig måndag med inte alltför mycket ångest och ger er en bild på Silverspirits underbara bengalkull fotad av uppfödare Åsa Burström!   Just nu är det fullt fart som gäller i skolan med många saker som ska tas om hand och läggas sista finputsen på innan de ska in sin sista vända i ugnen. Ser fram emot att få se det f'ärdiga resultatet! =)


Av Sofia - 26 februari 2012 18:59


 


Näe, det är alltså inte såhär jag och Johan brukar se ut när vi går ut och festar i Malmö - Dont worry ;) Wicked Mill Variety anordnade klubb med burlesque/kostym/moulin rouge-tema på Tangopalatset i lördags och det hela var en riktig succé! Supersnygga uniformer, kostymer, korsetter och scenframträdanden präglade kvällen och stämningen var på topp! Roligt med lite nya vinklar på det vanliga nattklubbandet. Vi befann oss mitt under 20-40 och 50-talet samtidigt. Även en och annan gäst från 1800-talet syntes för den delen. Mixen av utklädnader var fantastisk att beskåda och vi hade en riktigt trevlig kväll!


 

Johan eller Les Blekingebo lånade östtysk uniform. Stiligt!


   

Le Fifi visar mer hud än vanligt... Var dock långt ifrån utmanande i det sällskapet! ;)



 




Av Sofia - 26 februari 2012 17:15



I min besöksstatistik kan jag gå in i trafikkällor och ta reda på var mina besökare kommer ifrån. Alltså inte "Kolla Anna Banana i Katrineholm har varit inne och snokat!"  utan snarare att någon har klickat sig hit från "neospride.blogspot.com" ja ni fattar va... ;-) Många besökare hittar mig genom facebook, Kungsgardens hemsida och andra bloggar där jag lämnat avtryck. Vad som är lite mer spännande är dock de besök jag får från google. Kan nämligen se vad någon har sökt på och sedan dirigerats till min blogg. Detta kan vara sökningar på allt mellan himmel och jord och oftast hoppades säkert den stackars sökaren på att komma till en helt annan sida än min. Några vanliga och förväntade sökningar som brukar dyka upp är från de av er som inte riktigt vet vad bloggen heter eller bara vill åt mig av någon anledning, de brukar te sig ungefär som "Fifi" "Fifi af", "konstnär Fifi" eller "Fifi kungsgarden"... Lite småmysigt sådär! Sedan kommer vi till kategorin sökare som är ute efter att hitta katter, sökningar i stil med "Cornish rex", "felis burma", "Brunnbäckens Pedram" och "devon rex charisma national winner" förekommer då. Är dock inte helt säker på att sökaren får vad den förväntar sig då den kommer till min sida med fotomontage av årets vinnarkatter eller min förteckning av "latinska" kattnamn  Menmen, alltid roligt att någon ny hittar bloggen!

Sedan kommer vi till den riktigt roliga kategorin av googlare, som helt säkert blir lika förvånade över att hamna på min blogg som jag blir av deras besök. Här pratar jag om sökningar som "sticklingar svenska pelargonsällskapet" "älgsång" "kikare att spana på älgar med" "50-talsfrisyr", "baka brösttårta" osv... Ibland får jag ta mig en funderare innan jag kommer på varför min blogg har visats och ibland förblir det ett mysterium... Men naturligtvis är alla lika välkommna och jag hoppas att alla finner något pyttelitet att roa sig med oavsett om ni fick vad ni letade efter eller inte!  

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards