Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 2 februari 2011 18:21



Fortsätter på överlevnadsguiden för novisar på högskolan. Såhär till andra terminen har jag upptäckt ännu ett par att-undvika och att-göra saker som definitivt är betydande för din, eller framförallt min, överlevnad. 


Tillägg #1:


Prata inte om dina lärare högt i korridorerna. Inte under några omständigheter. Inte ens om de dricker Fanta under föreläsningen. Det är nämligen någonting sjukt med universitetslärare - De har liksom ett magnetfält runt sig som drar dem till den plats där någon ljust då i det ögonblicket säger deras namn. 

Jag, idag, vid lärarnas fack: "Så, då var det inlämnat till Ann. Ååh, titta där är Niklas fack! Tänk när vi hade honom! Han var nog min favorit ändå. Så söt och flummig på något sätt. Tänk om jag liksom bara lämnade ett brev i hans fack, och frågade hur han mådde? Typ 'Hej Niklas min favorit! Hur mår du?'". Therese himlar med ögonen och tycker att jag är allmänt knäpp. "Men seriöst, jag skulle nästan göra det. Åh, jag saknar honom!" Vi vänder oss om, ut ur lärarrummet, svänger in i korridoren och... *HICK!* *Host, harkel* "Heeej Niklas!...". Artiga nickningar utbytes.


....


Han hörde säkert ingenting. 


Av Sofia - 2 februari 2011 15:03



Mmm yes, såhär ska jag resa till kattutställningar framöver!


Av Sofia - 1 februari 2011 23:23



Det blev inte så hysteriskt mycket bloggande idag. Jag och Therese slog nämligen våra kloka litteraturvetarhuvuden ihop och jobbade hela dagen med en power-point presentation till morgondagens redovisning. Chocken var total när vi mitt i arbetet råkade ut för ett strömavbrott vilket gjorde att alla elektroniska apparater stendog på två röda, men lyckligtvis var datorn klok nog att komma ihåg trots att vi inte sparat vad vi dittills hade plitat ner. Puh! Och jo, Hjärup var vi i ja, Thereses hemtrakter. En annan del av Köping   


Nu ska ni få höra vad vi gjorde sedan, när arbetet var färdigt och klockan började närma sig sju; Vi drog till Spyken! Nej, vissa får inte nog efter tre år, nope, vi återvände för att stalka gamla lärare under "öppet hus" timmarna. Stämningen var sig lik precis som den brukar vara då Spyken håller öppet hus, lite högtidlig men samtidigt totalt flummig. Elever springer runt i sina röda t-shirts och gör reklam för olika linjer. Upprepade gånger blev jag och Therese stoppade utanför något klassrum och tillfrågade "Jaha, och vad funderar ni på att söka då?" av någon vänligt inställd, överambitiös sjuttonåring. Typiskt Spykister! Nåja, såg många trevliga bekanta ansikten och inte minst kul var det att vara lite småball och kaxig inför våra f d svenskalärare som inte lät dölja sin entusiasm över att vi nu läste litteraturvetenskap. Lol, jo man vet vad som går hem hos vem....


Av Sofia - 1 februari 2011 00:14


Skor från Topshop   


  

Linne från H&M och Bikini från Topshop


  


Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards