Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under september 2011

Av Sofia - 30 september 2011 12:19


 


Den här lilla skapelsen har stått och dammat på en hylla i ett par år nu, ofärdig och utan glasyr,typ nerlagt projekt. Nu när en ugn med annan keramik skulle sättas var det någon i familjen som tyckte att det lilla missfostret förtjänade en chans han också, så han fick sig ett dopp i glasyren och sedan en gräddning med de andra i ugnen. Och tja, rätt söt blev han till slut, typ blå-sköldpadds-tabby devon   




Av Sofia - 26 september 2011 16:41


    


I år blir det inga franska färger på alla söta som ska assistera under WW-helgen, utan enkelt och snyggt svart och vitt gäller. Svarta byxor, vit skjorta. Jag är nöjd så länge vi slipper överdimensionerade oformliga rockar i grälla färger, så det blir säkert bra!  

Årets WW kommer inte heller att bli assistentburet, utan vi är enbart en assistent per domare (som det ju i ofs varit de senaste åren) men enligt de senaste rönen föredrar ju också ägare att visa sina katter själva. Är lite skeptisk till detta på SW och WW, tycker att det ser proffsigare ut med assistentburet när det gäller så stora tillställningar... Dessutom kan det vara skönt att ha hanterat en katt tidigare på domarbordet om man sedan ska upp med den i en stor panel med en massa larm, katter och publik, då har man i af hunnit få sig en uppfattning tidigare om hur katten är. Men har man inte tillräckligt med bra assistenter kan det ju bli en katastrof för grundbedömningen också, men tycker det är tråkigt om det försvinner helt o hållet! På ett WW borde man ju kunna utgå ifrån att assistenterna är kompetenta, de får hursom hantera katterna i självaste finalen liksom. Men det är väl antalet det faller på.



För er som inte sett ännu ligger också en liten video ute där vi får oss en smygtitt på bland annat utställningshallen. Bara ca en månad kvar nu!   


Av Sofia - 25 september 2011 19:42


 


Japp, idag var vi på Trelleborgsvisit och fikade med ett helt gäng ocikatter, luddbollar och tvåbeningar. Klämde på min panelkompis från SW, Rambo, som bara tycks bli längre och längre för var gång jag ser honom   Way to go, vi gillar stora kissar! Lite kattskvaller, utställningsplanering och svamp-jakts-planer delades i eftermiddagssolen. Tack ska ni ha sötisar Per o Sabina! 


 

Hmm... Vad är det där för min Per? ;-) 




 

Rambos pingla till syster, Lara 


Ikväll hägrar film och godis, lugnet före ännu en hektisk vecka. Ja, mest för Blekingebons del då, själv har jag trots allt rätt kreativa dagar i min keramikverkstad...  Kommer plåga såväl klasskamrater som er här på bloggen med mina kattrelaterade alster framöver!   

Av Sofia - 24 september 2011 22:21


 


ûberhövding KanelbUllis på Kungsgarden beställde ett par stycken nya skålar till sin bengalflock. Första bästa lämpliga dotter fick ställa sig till förfogande och praktisera sina nya kunskaper i skål-byggande kombinerat med en gnutta kreativ flummighet. Efter ett par timmars slit börjar ett resultat träda fram och en KanelbUllis börjar bli nöjd. Nu väntar vi bara på torkning och skröjbränning innan den där första lämpliga dottern får fortsätta jobbet och köra ner objekten samt sina händer i glasyrhinkarnas djup och sedan skicka dem på gräddning ännu en gång. Därefter är det bara för bengalflocken att hugga in i sina nya högst exklusiva, konstnärligt och tålmodigt tillverkade designskålar...  










Av Sofia - 24 september 2011 10:29


 


...På World Show i Poznan, så jag fick dem i present. Well, det återstår helt klart att se hur det blir med den saken. Nog för att man ska supporta sin ras, men vete tusan om folk skulle våga låta mig bära deras katter som assistent om jag sprang runt med bengalöron på mig   Helt ok i storleken måste jag säga, lite högt placerade möjligtvis...   

Av Sofia - 23 september 2011 13:28


 


Upp och hoppa ur dvalan - Ny årstid, ny skola och nya tag kräver ny omgång av bloggande. Kan ju inte göra alla mina stalkers besvikna   (har redan fått skäll av några... ooops...) Prinzessa plus två devsar demonstrerar snyggt på bilden ovan hur sömniga vi alla har varit såhär i september månad, men nu har väckarklockan ringt och vi ska bli effektiva och företagsamma igen! Eller, jag i alla fall, katterna glider väl vidare i sin lunk. Anyway, ser fram emot en bloggande höst tillsammans med en massa trevliga, kattiga (och o-kattiga) läsare  och att vi såklart också syns på riktigt ute i verkligheten, kanske på någon show inom kort...     

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skapa flashcards