Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 21 februari 2011 14:56

   

Så var det avklarat! En hel drös dunderfina missar uppsökte Klippan och lät sig bli klämda, kända och pussade på av Mig och Kattinka som fått chansen att döma. Och vilken rolig dag vi hade :-) Men naturligtvis, inte det lättaste! Finalen var slutligen smockad med DSM'er, EC och EP's, JW's och SW's... Inte illa på ett klubbmästerskap, men desto svårare för oss domare eftersom alla höll så hög kvalitet. Tur att ägarna hade en hel del överseende med vår beslutsångest ;-)


Utöver klubbmästare etta och tvåa, plockades även tre vinnare i sidoklasserna fram; Sötaste katt, glansigast päls samt bästa frisyr... Tror de trots allt är lite knäppa på den där föreningen  , men det gick faktiskt vägen att plocka ut kandidater även till det sistnämnda, även om man fick använda mycket fantasi! 


   Tidig morgon i Klippan


   Flitiga mästerkattare


   Burarna "monteras" på plats och katter görs redo


   Naturligtvis började dagen med inställsam hjälpsamhet för att ligga bra till hos domaren från S*Pia Pizzis... Det kunde man ju väntat sig!!! ;)


   Nämen, luddbollar...


   Stunsig päls var det va...


   öhm rund panna...


   Och kort näsa..!


Runda ögon... MEN TITTA PÅ MIG DÅ!  


   Ballaste små öronen och grym placering ser man ju i alla fall!


   Korta i kroppen... Nej juste, vi har bytt ras. Skogkatt nu. Lååång i kroppen, en aning högre baktill. Det där känner vi ju igen från bengalerna!


   Hög panna, rak profil, triangelformat huvud etc... *puh*


   Lilla snigel akta dig, akta dig, akta dig!


   Annars tar jag diiig... För jag gillar din öronplacering...


   Och din korta, knyckta nos


   Yeeeiii, you make me happy!


   Kattinka hade också bordet fullt


   Och besöktes av en och annan snigel hon med!


   Lotter och kataloger såldes flitigt i pauserna


   Lite nominering... Having trouble välja bästa kastrathane


   Slutade med en luddboll... Betyder det att jag varit otrogen min egen kategori nu?   


   Dags för final, då bästa hane, hona, kastrathane, kastrathona, ungdjur samt junior möttes. Nya utmaningar och en riktig nagelbitare!


   Tänk tänk tänk tänk tänk


   Kläm kläm kläm kläm...


   Well well! Vi valde till slut efter en hel del överläggning. MCO-bebis med fantastisk look, öron, kropp... Ja hela paketet!    


   Tvåa blev snigeln Bea, som även vann sidoklassen "mest glänsande päls". Stort grattis!


   Efteråt samlades alla medlemmar ihop till Mästerkattskt årsmöte! Jag fick verkligen tillfälle att agera spion som Sydkattare... Hehe, men de var tyvärr medvetna om min närvaro och yppade inga direkt klubbhemligheter... *mutter*

Genomgång av allt man nu går igenom på ett årsmöte skedde och därefter prisutdelning till årets Mästerkatter!


   FMK'are


   FMK'are / äkta Blekingebo!


   Två FMK'are på en gång


   Sen fick vi lunch också... Wiii!


   Om nom nom nom...


   Snickerdoodle och Lille-Bill tackar för dagen!


   Och jag fick en kram av dem!

Av Sofia - 19 februari 2011 13:20


Fantastisk vändning på vädret! Från äcklig isvind till strålande sol och vårkänsla   (Jaja, hon har alltså inget att blogga om så hon bloggar om vädret *gäsp*).Går omkring och gillar skarpt att det blir lite tid till ren och hederlig ledighet idag!



Hemtentan inlämnades högtidligt igår på Sol-center. Måste säga att det kändes väldigt ovant, spännande och läskigt att SKRIVA UT mina svar på papper, häfta ihop, ta tom i HANDEN och sedan lägga dom i en äkta fysisk PAPPLÅDA i skolan. Visste ni att man faktiskt kan göra så? Jag menar, när hanterade man senast saker av "kött och blod" istället för att beema iväg dem via cyberrymden? Mycket fascinerande upplevelse för er som vill prova något nytt! 


Ska för övrigt passa på att övningsköra senare med Blekingebon, man vet ju aldrig hur länge istiden håller sig undan och vägarna är väl lämpade för Fifis framfart... Frammåt kvällen väntar trevligheter i Trelleborg då Per-Pear fyller år! Stort grattis till honom och vi ser fram emot princesstårta och gott sällskap ikväll!   


  Puss på födelsedagsbarnet! Vi förväntar oss se finaste leopardslipsen på ikväll såklart...




Av Sofia - 17 februari 2011 23:43


   

Jag har spenderat mestadelen av de senaste två dagarna på mitt rum, med Mac, en kopp kaffe, en bunte böcker och en Dolly under tröjan. Filandes på en stresstenta om författarens roll i samhället... Jag kan vid det här laget lyckligtvis ana ljuset i tunneln och ägnar därför bloggen en smula omsorg, imorgon eftermiddag skall den vara inlämnad och jag är fit for updating och onödigt tidsförspill igen! Dolly tröttnade dock (vem gör inte det) på att skriva tenta efter en stund och lämnade mig för roligare saker. Som att peta på Devs... 

Av Sofia - 16 februari 2011 14:15


Cooper träffar domare Helene Lis-Glader
BIV Ben n24, Cooper tog det även om filmupptagningen slutar innan :)
DOLLY debuterar på domarbordet! <3 

Av Sofia - 15 februari 2011 21:54



Middag på Elyssée i Malmö. Mumsigt, mysigt och riktigt ballt! Det var en riktig upplevelse för mig att hantera råa kycklingslamsor på stålpinnar och koka i buljong. Tala om spänning under middagen!   


Såser av olika fascinerande slag. Bland annat Banansås, en riktig hit faktiskt!


Nöjd Fif 


Nöjt vin


Nöjd Blekingebo


Efter ett tag tyckte vi att spänningen med fonduad kyckling/oxkött avtagit en aning och ägnade oss åt att stoppa ned rädisor, ostbitar, oliver och minimajs i grytan... Vilket antagligen inte var meningen :P Men gott det med!


Nöjd MÄTT Fif


Fast... såklart kan svullosar inte nöja sig utan vi övergår till chokladfondue till efterrätt... som avslutning... Omnomnom!


Av Sofia - 14 februari 2011 19:00



Naturligtvis finns det hjärterum såhär på Alla-hjärtans-dag! Dolly konstaterade någon gång vid lunchtid att jag var högst överflödig då hon hittade en varm och luddig Devs att krypa in till i sleepy poden... Och där ligger de än... Undra om de kommer ha nackspärr när de vaknar     


  

Av Sofia - 14 februari 2011 15:20



Glad Alla-hjärtans-dag från mig till er sötnosar! =)

Av Sofia - 13 februari 2011 21:56

Sååå mysigt att komma iväg på en utställning igen. Mjukstart efter vinterlov med en dag på GRK och deras ringutställning i Mölndal. Mer eller mindre tradition. Jag studsade runt och upplevde dagen som mycket lyckad! Lite bilder för er att beskåda, naturligtvis återigen nya kameran som sätts på prov... Några bilder är fina, andra lite mer nödfall i brist på annat. Föredrog att pröva mig fram utan blixt så mycket som möjligt, med varierat resultat. Eeeenjoy!


   Bengal från Norgeland


   Bedömningar hos Sirpa


  


        Lennox, Son of Lennon


   Av någon anledning snöade jag in på exoter/perser som också ställdes ut denna dag...


   


  


  


  


  


  


   Cornflakes fanns naturligtvis på plats


  


  


  


   Britt


  


   Snigeldjuret Quelle var på plats också!


   Nybliven Champion, tjoho!


Och så dagens höjdpunkt ändå, raringarna Piff och Puff eller Gandalf och Charisma som de ju egentligen heter. Båda två skötte sig gudomligt på domarbordet och placerade sig båda i topp 5 bland kattungarna! Dolly är en helt fantastisk liten krabat som just nu sover på min mage i sin rosa Hello-Kitty-filt som uppfödarmamma Birgitta skickade med. Kääärlek!   


   The look


   The ears


   The profile


   Syskonkärleken


   Copsen råkade slinka med också till utställningen, slutade BIV och BIS-Hane


   Vet inte varför. Men semlorna i caféet kändes obligatoriska att ha med på bild som avslutning... 



Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards