Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 31 mars 2011 22:13


  

För ett par dagar sedan var jag och Blekingebon iväg och tittade på Black Swan på bio. Jag tycker den var döbra även om Johan klagade på för lite "specialeffekter"  Den handlar om ballerinan Nina som i sin strävan efter att dansa huvudrollen i "Svansjön" perfekt blir ganska.. sinnesrubbad och man vet tillslut inte vad som är verkligt och vad som är hallucination. En riktigt spännande och bra film! Dock en varning till er som är känsliga för äckligheter... T ex blödande nagelband, rivande av hud etc. Finns ett par ställen där man definitivt behöver blunda i så fall! (eh ja jag gjorde det...). En mycket sevärd, panikande svan!  


   



     

Av Sofia - 30 mars 2011 21:00


  

Man blir sååå slut efter en showhelg! Särskilt Devs hälsar att det var såå ansträngande att vara hemma i huset bland alla bengaler medan vi var borta...  


Av Sofia - 28 mars 2011 19:55


Åter hemma i Skånska idyllen ;) Har tyvärr inte så mkt bilder från själva utställningen då jag jubbade flitigt som assistent, men har fortfarande en drös från i fredags kväll då vi sågs allihopa på hotellet för överraskningspartaj för Frenchie  

Rara Gabi


Rara Anna


Inte lika rara Anna... lol, den blicken ska man akta sig för!   


Per, alltid lika harmlös


Mycket finurliga leenden, det syns att det är hemligheter på gång! Vi fick efter mycket om och men slutligen upp Per, utan Steph, på rummet. Han fick utföra den mest briljtanta avledningsmanövern han kunde komma på när Steph inte ville släppa taget om honom, vilken blev.. "Öhh nej, öh jag vet inte om jag ska träffa Ullis och Fifi nu.. Eller öhm jag ska nog äta med dom eller.. Öh nej du får inte följa med till deras rum och.. öh.. Anna sitter fast i hissen, jag måste hjälpa henne.." *springer iväg*  


Camilla och Anders klarade att slinka till samlingsrummet utan ursäkter, när kusten var klar och ingen Steph syntes till!   



Likaså Norrlandsfolket!  


Mycket orättvis Bengalväska hade de med sig dessutom!!!


Alla öste vi ner viner, choklad och annat mysigt i den stora presentkorgen... Den blev ganska tung!


Påväg ner i hissen, Anna och Gabi agerar söta korghållare


En MYCKET överraskad Steph omringade vi i entrén! 


Presenterna packas upp


Alla önskade massa massa grattis! 


Ett par flaskor blev det i af...  


Och såklart ett par mer barnvänliga presenter till Oppisen som också fyllt år!


Camilla var glad medan mamma ser lite skeptisk ut


Carro o Gabi väntar på mumsig middagsmat


Och Anna o Per funderar på vad som är bäst att välja


Det fanns fisk på menyn...


Och med tanke på dammen alldeles bredvid började vi undra exakt HUR färsk den egentligen var...  


Kvällen var supernajs och maten väldigt god! Det här får vi göra om så snart vi hittar någon anna i gänget som fyller år juuh  


Och Dolly-Pod hälsar att hon minsann var med och partade som alla andra!    




Av Sofia - 26 mars 2011 00:10


  

Puuh... Släpat in väskor och packat in oss och katter i Stockholm idag på Scandig Infracity! Men det innebär också att det är ungefär färdigsläpat för den här helgen, då utställningen ballt nog hålls inne på samma hotell... Kollosal och spännande byggnad det här, med hissar som lever lite sitt eget liv och gångar man lätt går vilse i. Till och med en egen fiskdamm med litet vattenfall finns på plats nere i Entrén. Imorrn bitti blir det frukost i den så kallade "djungeln" och då incheck stänger först halv tio(!) är det alltså upplagt för en skön sovmorgon och sen frukost. Fast det är klart, med utställningen i samma hus hade det inte varit några problem heller att checka in katterna först för att sedan trava iväg till frukosten...  


Efter mycket trollande med knäna, tisslande, tasslande, ljugande och hemlighetsmakeri, lyckades vi också genomföra den planerade överaskningen till Steph som fyllde år (30 var det visst) i januari. Mer bilder från minikalaset med den stora presentkorgen och den chockade fransyskan laddas upp någon dag framöver!  Så ses vi imorrn, hoppas jag! :)


 

Av Sofia - 24 mars 2011 16:37


    


Träffade vi igår! På Arken zoo. Dolly var väldigt sällskaplig och pratglad och klättrade fram på gallret för att hälsa! En kanin fanns även på plats att klappa, kände mig som en glad 5-åring ungefär då jag blev alldeles euforisk av nära-kanin-upplevelse-lycka! Anledningen till att vi åkte till Arken Zoo var för att lämna in en tävlingskupong där man kunde vinna kattmat, men väl på plats i butiken fanns det såklart mycket annat som lockade. Bland annat fanns det en tips-runda vilken man också kunde delta i och vara med och tävla, så nu bara väntar jag på att min tursamhet ska orka vakna upp och göra ett bra jobb... ;)



Av Sofia - 21 mars 2011 23:11


 


Nu börjar det verkligen bli illa! Jag, måndag kväll, tv-soffan för ovanlighetens skull istället för panikläsandes 600-sidiga romaner från litteraturlistan (gärna två på en gång). Skön stunds ledighet, koppla bort allt vad studier heter. *zapp zapp* Men så... Vänta, vad pratade de om på den där kanalen egentligen? *zappar tillbaka*. Heeey dude, dom pratar om Homeros! Fan vad ball! *tittar uppmärksamt*. Åhfan, ett helt program om litteraturhistoria! NEJ ni får inte slå om det här är ju jätteintressant!!! *vaktar fjärrkontrollen*... Homeros, Platon, Aristofanes, muntlig tradering. Känner mig som hemma och är mycket nöjd med att ha hittade programmet i fråga. Senare, kulturnyheterna; Ibsenpriset delades ut till ung lovande... Woaah, det här är också intressant ju! 


Det är först efteråt som jag inser vad min pluggfria tv-tid slutade i. Undra om man är skadad för livet? Låt oss säga att det bara är en fas.

Av Sofia - 21 mars 2011 13:10


 

Jo, vi fick faktiskt med oss KanelbUllis efter mycket om och men, det såg inte ut att vara något som helst fel på henne efter ett par alvedon ju..! Johan agerade chaufför och tog oss dit nästan helskinnade på ett par timmar. Hade sovplats hos Birgitta så passade på att klämma Sushi-barn och Dolly-bror heeeela eftermiddagen! <3 


Kvällen till ära var jag naturligtvis lite patriotisk (eller vad man nu ska kalla det) och körde leopardmönstrad klänning. Inte helt oväntat fick jag kommentarer från en och annan skojjfrisk i stil med "Jasså har du ocikatt!"   Tycker att middagen i år var mycket bättre än i fjol även om vi vegetarianer fick vänta en aning för länge på vår mat, tur för dem att den var god!  


MInglade runt och fotade folk i all sin prakt, de flesta såg väldigt glada ut såväl pristagare som klubbdelegater! Ja, de flesta bilderna ligger uppe på Facebook så ni får dit och snoka om ni vill ha mer... ;)


Paulina, bengalfröken från S*Selmas


Mamma och Thomas


Sofie-Snigelmamma för stunden med huset på magen ;)


  Kvällens specialdrink "Skattkatt" 


Kvällens specialmin ;) Av Amanda


Mycket glada miner


Pristagare, bästa junior/ungdjur


Bästa uppfödare kategori 3 (bland annat)


     Bästa vuxna hona, Malin hade flugit in från Tyskland för att vara på plats!


Själv hade man åkt från Skåne.. Bästa vuxna hane


Pokaler och drinkar


  Middag med tre mumsiga rätter!


Camilla stoltserar med TRE förstapris


Och Anne med fyra..!


      




Av Sofia - 19 mars 2011 10:54

   

En riktigt snygg (host) bild på mig då jag övningskörde här om dagen! Försvarslös med händerna på ratten och ögonen på vägen är man ett lätt byte för paparazzis, dvs kör-handledaren... *mutter*


Idag vid lucnh bär det av mot Borås för lite kvalitativ kattprats-tid, fast jag är förbjuden än så länge att köra på motorväg... För närvarande verkar Ullis-kanelbullis vara med på att åka med, men hon har whinat rätt mycket över huvudverk och feber så det är ännu ganska osäkert... Hm, vi ska göra vårt bästa för att få henne med! Jag och Johan brummar i alla fall iväg oavsett, vill ju inte missa Supé och kul människor..! 


Just nu är det lugnt, alla är hemma på Kungsgarden. Darling leker hysteriskt med en brödbit, Mystic sitter på skrivaren och stirrar upp i taket och Dolly umgås med sin adoptivfamilj Chai och Lillmarble... Ja, allt är som vanligt! Men vi ses förhoppningsvis i Borås ikväll!   

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skapa flashcards