Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under april 2011

Av Sofia - 27 april 2011 16:45

Tjo alla bloggläsare! Hoppas ni inte förlorat hoppet (och tagit till självdestruktiva åtgärder) bara för att det varit lite glest i inläggen på sista tiden; Ni får verkligen ta ett alvarligt snack med universitetet... Hursomhelst, efter nästa vecka ska det bli betydligt mer tid till mig själv och roligheter såsom bloggande då de flesta delkurser är överstökade och vi "bara" kommer lunka på med vår B-uppsats... :)


Well, pluggstressen trotsades under påskhelgen och jag övningskörde mig själv upp till Blekingebons hemstad Karlskrona! Måste säga att tillfredsställelsen var total då jag under färden körde om en annan övningskörare på motorvägen - Det blev ett äkta läge av "HE-HE in your faceee...!"   Ja jag veeet, jag är konstig... Väl framme lapades det sol i mängder och jag fick prova på Karlskronas stolthet Glasiären med en mjukglass samt hälsa på en sprillans ny Blekingebo!










      


   




Och så klappade vi på Sonja, hon fick en Barbastark av oss som välkomstpresent!




Sofie, också Blekingebo, med splitterny micro-Blekingebo


     Morbror bekantar sig


Och eh.. Lundamuppen bekantar sig aswell!


Lite kär blev jag nog... Hoppas vi ses snart igen!


  

 


Av Sofia - 16 april 2011 16:45


Åååååå jubba!  


Sitter och fånar mig på Inkonst. Blekingebon har det stora nöjet att köra ljus ikväll att se fram emot... Det ser väldigt jobbigt ut när de små nissarna springer omkring och bär på högtalare, sladdar, podier med mera för att få allt i ordning. Tur att jag slipper ;) Det är alltid lika underhållande att titta på medan andra jobbar måste jag säga..! 


Igår släpade jag med mig Therese ut i Malmös nattliv och dansade loss på KB! Den stackaren har ju bara hållit sig inom nationslivets ramar i Lund så det var dags att prova på något nytt, hehe... Efter en lång natt återstår nu bara sömnbrist och blåsor på tårna, men det var det vääärt!  Frågan är om jag ikväll orkar hänga här på Inkonst med eftersom nu Blekingebon så lägligt skall jobba exakt här... Men jag kanske börjar bli för gammal för att orka två kvällar i rad....  


    The dagen-efter(inte-så-pigg)-look 

Av Sofia - 12 april 2011 14:32




SE* Amor Regis Charisma, foto Nutten Engström


Allas vår älsklingsboll Dolly var med på Sydkatten i helgen och tog hem BIV och BIS- Kattunge båda dagar!     Hängde med som en liten docka och lät sig passas av diverse frivilliga under dagarnas lopp i väntan på nomineringar och paneler! På söndagen fick vi även återse Dollys fina bror Dumbo (eller Gandalf som han ju faktiskt heter!) och det blev slutligen en uppgörelse mellan de båda syskonen i finalen... Stort Grattis också till uppfödare och "mormor" Birgitta! 




  So, who is that Dollyboll Anyway? Som många av er känner till kommer hon från Amor Regis uppfödning, dotter till fina Shawnee. Andra halvan av släkten bor här hemma i Skåneland, vilka har bett att få en liten presentation här!   


Devs är i grund och botten en norsk gutt, och min första devon. Föddes i feburari 2008 och flyttade hem till oss i juni. Devs härjade med Sverige runt och fick mycket beröm för sina fina lockar, sin trubbiga nos och inte minst underbara temperament! När han blivit kring året knackade lite söta flickor på dörren, däribland S*Fiddlestix Extreme Makeover, Molly, som fick träffa Devs på en äkta kärlekssemester!  


Ut ploppade så småningom en hel hög med små krulliga monster hos S*Fiddlestix uppfödning!


En av Dinos systrar bara ett par veckor gammal, underbara Praline Chock, som senare drog hem titeln JW!


   

   Dino Hysterino, eller Pomme Juan som ju faktiskt är hans fina namn, fick flytta med hem från Fiddlestix och göra sig hemmastadd här på Kungsgarden hos pappa Devs och en flock bengaler! Även Dino fick följa med och prova på showlivet under ett par månader och även han visa upp sitt übermysiga temperament.  

En vacker dag var det en mycket mycket söt svat devonfröken vid namn Shawnee som kom på besök...


Birgittas Shaw Shaw!


Och japp... Kärleksmötet gav resultat och resten av historien kan ni ju... Dolly och Dumbo föds hos Amor regis!



Foto stulet av Birgitta på de små gullungarna!     

Av Sofia - 8 april 2011 14:15



Ni packar väl ikväll?... ;)


  Cooper med flera will be there lördag och söndag!


Av Sofia - 7 april 2011 12:02



Det är inte bara vi människor som påverkas av det tilltagande vårvädret... Förmiddagen har varit väldigt stillsam här på Kungsgarden!


Dolly-Pod är en princessa och sover naturligtvis på sin tron...  




 


Darling - När den gravida magen och resten av kroppen inte ryms båda två i sleepy-poden...




Det är inte lätt...! Men hon sov så gott så... *fniss* 


Hemulen - När amfetaminkatter ska sova går det ju inte att rulla ihop sig sött som vanliga katter...





Vi vill önska er alla en härlig dag i vårsolen! 

Av Sofia - 5 april 2011 19:35


 


Dessa små sötnosar gömde sig på ett Bageri i Eslöv    Macaronen har alltså kommit till Skåne! En av varje smak inhandlades och vi mumsade loss senare på kvällen... Snart blirt det till att baka egna också, verkar kul och så får man välja vilka smaker man vill!   


 



Av Sofia - 4 april 2011 18:49



Bästa sushistället i Malmö måste jag säga! Efter att ha provat oss igenom ett flertal från traditionellt till übernytt och fancy, är Chill out alldeles laaagom och gooodast! Gårdagens middag... <3


Av Sofia - 3 april 2011 17:19

Min väska har fått en tassel att luddra med!     


 


Väska innan, ledsen, utan tofs

 


och så med, jätteglad blev den! Perfekt pimpning, från H&M typ 49 spänn!  

 


Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards