Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under juli 2011

Av Sofia - 27 juli 2011 22:57

Hur vet man att man har haft en Blekingebo i datorn? Jo, det finns en flik uppe vid namn "Vill du bygga kontaktmikrofoner", innehållande en lång diskussion kring ämnet, lol. Nä, jag vill inte bygga nån men tack för tipsen... Blekingebon är säkert nöjd i af  


Btw är vi såhär långt komna på semestern i Jönköping och imorgon bär det av till fladdermus- och bengalgänget i Aneby... See you soon, vi hoppas på sol och grillväder!    

Av Sofia - 27 juli 2011 09:17

Hur det är att dela hem med en flock katter. En klassiker ur vardagen förevigad av Therese Widmark   


 

Någon har provsmakat pannkakan

Av Sofia - 26 juli 2011 15:16




Det är hög tid att fundera på namn åt högen med mini-Hemuler... Hittills är dom alla bara.. Hemuler :)   

  

Av Sofia - 23 juli 2011 11:55


   Julia har en ärftlig ögonsjukdom och kämpar med att inte förlora synen, samtidigt som hon har en mördare hack i häl   


Jomensåatt, igår fick jag och Blekingebon för oss att vi skulle se en film på bio, eftersom vi hade en ledig kväll från jobbet! Vi kände oss väl lite djärvt impulsiva och köpte biljetter till en film vid namn "Julias ögon" som skulle vara en skräck/thriller, utan att ha någon aning om vad den handlade om. Efter en snabb googling på väg in till filmen visade det sig dessutom vara en spansk film. Jag är normalt sett inte den som ser skräckfilmer och speciellt inte på bio, men för att summera kan jag väl helt enkelt säga att vi gjorde ett bra val! Två timmar lång plågsam spänning... Utan att bli seg eller tråkig någonstans. Puh...!    

Av Sofia - 22 juli 2011 11:40


   

Jag börjar bli riktigt trött på det svenska vädret. Var är sommaren? Måste det alltid vara så här? Ett par varma dagar i början av juni och juli, men sedan är det regnt och småkyligt som gäller. Blä. Tacka vet jag Grekland, där var värmen i af pålitlig! 

Av Sofia - 20 juli 2011 14:14


 

Jag kelar lite med min nya HTC Wildfire S.... Om nom nom   


     

Av Sofia - 19 juli 2011 13:48

God dag i skånesolen!

Jag tänkte passa på att stoltsera lite med mitt senaste projekt. Som ni kanske har hört talas om var vi en sväng i Karlskrona över helgen och svältfödd på vilda bär som vi skåningar ju är var det helt enkelt ett måste att ge sig ut i de Blekingska skogarna och speja i buskarna... Och yep! Efter mycket slit och möda samt en vända i Sofies körsbärsträd kunde vi köra hem med skörden :)


  Även svartvinbärsbusken fick sig en omgång strax efter att jag kommit hem


   Och det här är bara en bråkdel av sviterna från alla myggattacker ute i skogen...

Men, skam den som ger sig, slutresultatet var trots allt värt att slita för!


   Körsbärssaft, svartvinbärssaft och hallonsylt! Samt blåbär som väntar på att pånyttfödas som en paj. Johan var första försökskanin och gav svartvinbärssaften tummen upp! Ni får helt enkelt komma till Kungsgarden på saft, scones och bullar en dag   


Av Sofia - 16 juli 2011 17:41

Någon har hittat ett sätt att uttrycka allas vår passion för katter på ett... utmärkt sätt  


 

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards