Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 7 februari 2011 13:07



Bengalägare och bengal - Var går gränsen? Vi är inte så noga av oss...   

Av Sofia - 6 februari 2011 18:38



På söndag får vi träffa henne igen! Kan knappt vänta    Foto Amor Regis.


Av Sofia - 5 februari 2011 23:56



Jag har lekt med färger hela dagen lång. Av någon anledning blir esteter rysligt glada av att släppas lös som "byggare", det var likadant redan i gymnasiet, och när den lilla fina hermelinpenseln byts ut mot en grov målarpensel blir vi av någon anledning alldeles uppspelta. Liksom vårt yrke, fast mer The Real Thing? Jag var riktigt duktig idag hursomhelst, mer rapportering kommer imorgon om alla mina insatser! 


  

Av Sofia - 5 februari 2011 09:09



Blöt lördag. Riktigt blöt. Dricker ett underbart te som tröst, "Applepie", och det smakar verkligen vad namnet lovar!


Jag är btw uppe alldeles för tidigt för en helgdag och det beror på att jag ska skeppas ut till någon random plats på Österlen kallad Hammenhög och *rys* jobba! Typ ställa upp och måla väggar, eller snarare assistera de målande tänkte jag mig väl... Nåja, ha en bra lördag gott folk! 

Av Sofia - 4 februari 2011 18:21

Stort GRATTIS till alla som fått fina placeringar på SVERAK-listan! De preliminära resultaten lades ut nu i dagarna och det står mer eller mindre klart vilka de slutgiltiga segrarna blir. Naturligtvis måste jag göra en presentation av vinnarna på varje lista, och börjar såklart med treorna! 


Bästa vuxen hane



SW'10 '09 SC Absolutely Super Cooper DSM DVM

BEN n24

Resultat: 282,67.

Dessutom den kategori 3-katt med flest tagna BIS under 2010!


Bästa vuxen hona


SC S*Golden Highs Alexia Yo Sweetin, 

BUR a

Resultat: Just nu 269,42.

Dock saknas ett resultat som kommer att höja hennes poäng. 


Bästa Kastrathane


 

SP CH (N) Laksjöns Red Bull DSM

MAN d 09 51

Resultat: 281,19


Bästa kastrathona


SP S*Pia-Pizzis Ice Crown Princess

Bur c

Resultat: 281,53


Bästa ungdjur/junior


S*Fiddlestix Sushi Swearl JW

DRX g

Resultat: 282,72

Dessutom högst poäng totalt i kategori 3!


Bästa Uppfödare kategori 3


S*Pia-Pizzis

Resultat: 63,3

Närmare presentation överflödig... 


Naturligtvis även grattis till seniorer, veteraner, avelshanar och avelshonor! Ni fick inte riktigt plats i rampljuset bara! 



Av Sofia - 4 februari 2011 12:35



Japp, nu är jag nyfiken på en annan sak, nämligen hur ni kattägare tänker när ni anmäler till en utställning. Bläddra ner lite i högermenyn så hittar ni alternativen! Naturligtvis kan alla faktorer spela in men om man måste hårddra det, vilket elaka jag tvingar er att göra    , vad väljer ni då? Ska bli intressant att se resultatet! 


Tänkte också passa på att nämna att det finns en ny funktion i menyn som gör att ni kan gilla min blogg på Facebook! Så klicka i "Gilla" (om ni nu gillar min blogg såklart, har tyvärr ingen "ogilla"-knapp att erbjuda än) så blir jag mycket stolt och kan då även se vilka det är av mina friends som är här inne och tassar omkring!   

Av Sofia - 4 februari 2011 12:14


   

Wiho, ballaste skorna of course! De ser ju till och med lite ludna ut   

Av Sofia - 3 februari 2011 01:00


 Devs som Wannabe-bengal i Sydkattens bengalspecial.  


Toypudel, krullis, frisyrkatt, prou-prop, Devs... Lammet med många namn! Världens bästa underbaraste gosedjur fyller 3 år idag! Pusspuss mattes älskling!        



Devs som snuttefilt


  


 Devs som showstopper 


  

  

Devs som axelkatt. Ja må du leva, hipp hipp hurraaa!


  

   

  

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards