Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under september 2010

Av Sofia - 30 september 2010 21:00


 


Jag kan verkligen rekommendera att ta studenten! Såhär ett par månader efteråt fick jag ett paket på posten och ett "Grattis i efterskott" som gjorde min dag!   

Det är min übersnälla "låtsas"-gudmor tillika mammas bästis i Finland Ettan som skickat mig ett par fullkomligt underbara örhängen! Mitt hjärta tog ett huuuge skutt bara jag såg asken, från mitt favoritmärke... Kan bara säga tusentusen tack!   Och be till gudarna att jag inte tappar bort dem...


 

Im in looooove   


För övrigt drar vi till Norrköping över helgen, där vi ska tränga oss på hos Anna i vanlig ordning och dricka lagom, med betoning på lagom, med vin den här gången... Det kan hända att jag får något rapporterat därifrån, och det ska bli roligt att träffa er alla igen!

Av Sofia - 28 september 2010 13:29




Okej, vi kanske är knäppa, men jag och Steph hävdar bestämt att lille Wishbone Ash i Lucys kull har vissa säregna ansiktsdrag   Vi eftersträvar visserligen breeed nosrygg hos våra bengaler, men denna lille kille har ett avstånd mellan ögonen som vi sällan skådat och gör en lite full i skratt... Det sägs väl att en perser ska ha ca 1½ ögas bredd mellan ögonen, undra om inte lille Wishbones nosrygg skulle rymma.. 3? Anyway, I love this little crazy muppet   Och mamma säger att vi inte ska vara taskiga... Vissa är bara lite annorlunda  Och vi känner helt klart igen looken från mamma Lucy!




 

Av Sofia - 27 september 2010 11:03


  


Vi som ska jobba som assistent i Frankrike om en månad har just fått mail om klädkod under showen: Blått, vitt och rött... blå kjol och vit skjorta för tjejerna! Väl på plats kommer vi även förses med en röd scarf för att representera Frankrikes flagga...   Ja, det är klart, Frankrike har väl alltid varit förknippade med en klassig stil, och kan naturligtvis inte låta assistenterna hasa runt i vita/röda/överdimensionerade/illasittande rockar... Nåja, praktiskt vet jag inte, men roligt!

Av Sofia - 26 september 2010 21:40


  


Ja, jag vet. Jag skäms! Min blogg har verkligen blivit lidande den senaste tiden. Detta på grund utav en hemtenta som skall bli klar till nu på måndag och som bokstavligt talat tagit ALL min tid. Sitter och skriver från morgon till kväll om hyperdiegeser, daktyler, fokalisering och kontexter i tre olika analyser. Det är skönt nu att slutligen se ett slut på uppgiften och jag hoppas att nästa vecka inte blir lika stressig. Det vore ju liksom trevligt att hinna med någon sorts liv också...


Men var det inte kattutställning idag? Jo, jag for med till Danmark, där vi fick spendera en heldag med Mystic   Eller heldag och heldag; Jag som hårt arbetande student fick glatt slå mig ned i kafeterian med dator och skolböcker för att försöka komma någon vart på min dramatikanalys. Det var sannerligen ett nytt och produktivt sätt att uppleva kattutställning på   Mellan klockan 9-11: Plugg, klockan 11: Bedömning, 11-13: Plugg, 13: Nominering, 14-18 PLUGG. Vid dagens slut hade jag presterat ungefär 8000 tecken och en något så när färdig analys. Det känns trots allt väldigt skönt att ha det gjort och inte behöva stressa något fruktansvärt imorgon som är sista dagen att göra färdigt allting. Egentligen var jag anmäld som assistent till Karlshamn men detta nöje fick helt ersättas med nytta. Det är ju bara att hoppas på att någon stor tenta INTE krockar med WW-helgen, då vet jag inte vad jag gör... 


Nåja, ska skärpa mig och uppdatera här betydligt oftare så snart jag tilldelas lite andrum igen! 

Av Sofia - 20 september 2010 19:38


  


Och dagen efter valet sparkades ännu en skolvecka igång med full kraft och tonvis med nytt material att ta sig an! I slutet av den här veckan ska jag inte bara fara till Karlshamn på utställning utan dessutom också ha skrivit en hemtenta i vilken vi ska analysera ett episkt, ett lyriskt och ett dramatiskt verk.Typ "Åh Hej liv, förlåt, jag såg dig inte där under allt skolarbete!".


Begrepp som cesurer, daktyler, diegeser och hyperdiegeser dansar för ögonen 24/7. Dock kan jag inte påstå att det är så tråkigt som det låter, av någon märklig anledning tycker knäppisar som jag att sånt här är intressant och roligt... Yeah I know I'm weird... Just nu läser jag Virginia Woolfs klassiker och mest ansedda roman Mot fyren, som i sin speciella om än något koncentrationskrävande stil tilltalar mig väldigt. Bara titeln är det något visst med!


Och en positiv(?) utveckling är att jag mer och mer har börjat stöpas in i lunds-universitets-mallen och kan nu mina kaffepauser, lektionssalar, bibliotekskort och författarnamn att slänga sig med för att inte uppfattas som ett retard. 1-0 till Fifi!


Av Sofia - 19 september 2010 10:47


 


Ursäkta den lilla bloggtorkan som har rådat här ett par dagar, det har bara varit en hel del annat att ta itu med för tillfället!


Idag är det hög tid att rösta (No really?!) och det blir premiär för mig. Jo, visserligen röstade jag till EU-parlamentet också för något år sedan, men det är väl ändå riksdagsvalet som måste avgöra om man är förstagångsväljare eller inte. Och till skillnad från många av mina jämnåriga har jag inte haft ett dugg svårt att bestämma mig... Full av åsikter har jag alltid varit!


  Time to vote folks!   

Av Sofia - 15 september 2010 12:53

Fick lånat lite fler bilder från helgen och framförallt från bengalbedömningarna, tagna av Roger Ek, som dock också var lite paparazzi när det gällde att fånga oss assistenter i arbete på bild...   


Leopardettes underbara J'Shonar   

  

Team Johan och Copsen   

    Bonneas Glory starlett med den otroliga ögonfärgen!


 

Hon hade visst en tendens att göra mig lite glad...   


Svedbergakulles Spoken Fortune, "Spooky"


Pälsen var det inget fel på! Och inte temperamentet heller        


Ett gäng arbetsmyror... Svenska assistenter som klumpar ihop sig  

i detta främmande land!


Paneljobb


  Team Johan/Cooper i panelen


  Säg hej till Marteinn      


Go Sverige!


  Man fick inte alltid bära lättviktarna..  .


     Glory Starlett i finalen, making me smile once again!


The Girls 


  The winners!

Av Sofia - 14 september 2010 14:00



Hittade en film på alla de samlade SW-vinnarna, kass kvalité men ändå  

  Happy moment! Grattis alla!

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skapa flashcards