Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 31 januari 2011 17:53



Ni minns väl Mini (Hemmanamn Ferarra), vår uppfödning som flög till Gail i USA och numera lever loppan på Absolutely? Vi vill naturligtvis skryta lite med en bild på en av hennes nykläckta söner... Absolutely Oreo       En sådan fullkomligt underbar liten kaka!


Av Sofia - 31 januari 2011 10:45



Macen i framför ögonen, kaffe i handen, prickig leopardfilt på axlarna och bengaltavla i bakgrunden. Kan man komma på ett bättre sätt att starta dagen?   

Nej, jag ska inte bara lata mig utan börjar klockan 12 idag. Skönt med en smula sovmorgon!


Av Sofia - 30 januari 2011 21:02


Vissa behärskar det rätta minspelet för att ställa sig in hos domarna     


Jag pratade just om åldersnojja i ett tidigare inlägg. Inte undra på det när man har en mamma som bara fyller 25, jag menar, det dröjer ju inte länge förrän jag gått om henne i ålder... *suck* Nåja, stort grattis Bengal-Mom! Njut av dina finfina presenter!      


Av Sofia - 29 januari 2011 16:15



Lennons son Xiraffe hade vägarna förbi sitt barndomshem. MUMS! Älskar huvudet, nosen, ögonen, färgen, benstommen...   


Av Sofia - 29 januari 2011 08:30


   Den här passar ju utmärkt på önskelistan!   


Jag börjar bli gammal. På allvar! Det är inte okej! Jag som har varit ungefär 16 ett bra tag nu. Liksom, 15-16-17 sådär. Same same. Sedan 18, myndig och hej och hå. 19 börjar kännas främmande. 20 ÄR främmande. Oceaner av ljusår skall förflyta innan jag blir tjugo. Jag menar, jag väntar ju fortfarande på att växa upp. Jag har stannat i tiden men tiden går, det är bara alla andra som inte fattat det! (och hur uråldrigt är det bara inte att påstå en sådan sak - så säger alla gamlingar som inte vill förlikas med sin siffra - ung på insidan)


Okej, lite extremt kanske att våndas inför en sådan ringa ålder kanske ni tänker (om du som läser nu inte är femton, ursäkta, då tycker du säkert också att jag är gammal) men jag skyller på vårt samhälles åldershets. Allting ska man helst ha hunnit med innan man är 12. Alla utsvävningar, all utbildning, all karriär och allt knarkande. Fint paketerat och undanstoppat i bakfickan. Hm, sinnet kanske hänger med så småningom. 


Den tionde februari smäller det i alla fall och jag ska försöka trösta mig med att önska mig lite fina saker. Har bland annat funderat på att be till gudarna om en riktigt bra kamera i litet format för vardags-spionen inom mig. Alltså inte en klunsig systemkamera men ballare än hej-jag-är-en-digital-pocketkamera-som-inte-kan-ta-bilder-utan-dagsljus. Känner ni er insatta och fulla av tips och idéer är jag såklart tacksam om ni delar med er!   Men skynda er medan jag fortfarande kan läsa utan glasögon   

Av Sofia - 28 januari 2011 18:30



Såg den här filmen idag om litteraturens förutsättningar i modern tid. Det är en reklamfilm baserad på en dikt, verkligen rolig och sevärd! :)

Av Sofia - 28 januari 2011 16:17



Well, saker och ting går inte alltid som planerat. Kände mig hyfsat på hugget igårkväll (natt) då jag betat av stora delar av läsningen och bestämde mig för att ta det sista följande morgon innan lektionstid. En jättebra idé, eftersom jag dessutom inte började förrän klockan 11. Det gick inte alls bra!


För det första lyckades jag mycket envetet och målinriktad snooza bort en hel timme, hur fan man nu lyckas med det. Kunde nästan belönas med en utmärkelse av något slag. Typ, "lataste litteraturvetaren". För det andra blev jag abrupt och tragiskt nog hejdad mitt i min frukost då det visade sig att för att komma till skolan var jag tvungen att ta en mycket tidigare buss än den jag räknat med. Tjoho! Så gick det med min sköna förmiddag och alla saker jag planerat att klämma in. Bloggandet blev naturligtvis lidande liksom min tomma mage och mitt kaffebehov... 


Till råga på allt var dagen på universitetet lång, så nu förtjänar jag verkligen en stunds chill med kaffe, food och typ Flash! Och lite allmänt lekande på internet förstås. Röda rummet får ställa sig sist i kön...

Av Sofia - 27 januari 2011 20:49



Blekingebon BUSTED smygandes med sin rosa dator!



Efter lite olika vändor med olika datorer utdelade av Blekingebon har jag slutligen belönats med en Mac. Näe, jag har naturligtvis inte fått den, men får förvalta den tills någon bättre behövande (?) dyker upp. Och då ska jag slåss för den med mitt liv, lol. Den är alldeles lila och fin    men var tydligen lite för grabbig för Blekingebon själv som var tvungen att byta upp sig till en rosa... Tur för mig dock eftersom den här då blev över. Jag har egentligen aldrig varit ett sånt där Mac-freak utan tyckt att de varit en aning kruxiga att använda (är väl skadad av PC), men man påverkas väl tids nog av sin umgängeskrets vilket alltså har lett till att jag drabbats av äppelfeber. 



Äckligt nog har jag fortfarande en massa sidor att läsa i tidstjuven Information och kan således inte spåra ur och leka med nya fancy Flash eller ännu onödigare The Sims 3. Tycker mig ha läst hela dagen och ändå ha lika mycket kvar... Bah... 



Sweet dreams to you all!

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skapa flashcards