Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 27 februari 2011 19:08

Tillbaka efter en stunds frånvaro ute i ödemarken. Sprang som en skållad råtta i trappor kvällen lång för att passa upp på ett mycket muntert sällskap på hundra pers som firade någons femtioårsdag. Jag sattes även på uppgifter som att slåss med näbbar och klor för att slita sönder salladsblad, arrangera fruktfat och ansvara för en stor chokladsmet blivande tryfflar... Nej, jag åt inte upp sååå många av de jag rullade!   

   Uppe hos fina folket, efterrättsbuffén...


   Tusan vad det skulle frossas...


   Tiramisu


   Tryffel


   Dessertvin


   Nere hos packet... ;) Jag har visst hittat nåt ätbart


   Blekingebon kör uppvärmande stretching


   Fetaost- och tomatsallad, en av kvällens många rätter


   Senare blev det diskrum för hela slanten, INTE kul att hantera porslinet efter en buffé för hundra personer... *mutter*


   Även om jag själv pausade ibland för att agera paparazzi...   Go Johan!


Jag agerade även paparazzi under fler av kvällens tillfällen. Det är ju tur att vissa kan roa sig måste jag säga, och det rätt rejält dessutom!




Av Sofia - 26 februari 2011 12:09


  

Laddar inför dagens körövningar och kvällens jobb (stön) med en egenkomponerad Müsli! Kände kreativiteten flöda igår på Ica och blandade ihop allt från quinoapuffar till branflakes och linfrön för att sedan ösa i lite exotisk frukt. Mmmm mumma med filmjölk och lite honung ringlad över! 


  

Som sagt är planen för dagen att ge sig på bilkörandet igen så det är att rekommendera att ni håller i från vägarna i Skåne. Frammåt eftermiddan ska vi ut till detta Österlenplejs kallat Hammenhög igen, den här gången dock inte för att leka byggare utan för att springa som små flitiga kökspigor hela kvällen. Well, jag vet, någon nytta ska man väl göra här i världen också, även om det inte är min ultimata föreställning om en lördagkväll ;)


 

Extacy, Chai och Devs fastnade även på bild under förmiddagens aktiviteter och vill passa på att önska er alla en riktigt bra dag!   


  

Av Sofia - 26 februari 2011 09:00



Jag hängde med Teatr Weimar på "Nöjesguidens" prisutdelning på Hipp i Malmö. Festlig stämning, gratis drinkar och trevliga människor... Weimar var nominerade för årets scenhändelse 2010, även om det ryktades att ingen från Nöjseguiden i sjävla verket varit och sett något Weimar gjort... Tja, det är väl så det funkar   Stället var fullt av kulturfolk av olika slag och jag kände mig fullt seriös i min roll som representant för Kattsverige! Naturligtvis måste ju en sådan finnas med! Det är ju helt klart en slags kultur det med...   


  

   Blekingebo


   Kungsgardenbo


  

Av Sofia - 25 februari 2011 20:14


  

Vi fick sällskap på Pers kalas av ett oidentifierbart flygande föremål...


   Denna filur åkte med oss från Malmö ut till Trelleborg. Vi tyckte det var bäst att inte protestera när han trängde sig in i baksätet.


   Sedan svävade han in och installerade han sig glad i hågen i Pers och Sabinas vardagsrum!


   Där stannade han större delen av kvällen


   Om vår fascination var stor kunde den dock inte mäta sig med katternas... Alla luddbollar gjorde stora ögon och lät sig hypnotiserar låånga stunder i sträck...




Av Sofia - 25 februari 2011 15:21


   

Innan klubbmästerskapet roade jag mig som sagt med att ploppa ut standarder från Fifes hemsida. Tror ni att jag kunde nöja mig med det? Jag upptäckte nämligen att på Blekingebons jobb fanns alla möjliga leksaker som bara MÅSTE utnyttjas, vilket resulterade i en jättefin pärm med standardena insatta och med ett litet klistermärke med bild på varje ras... Wiiiii! Näe, släpp inte lös mig i IAC var det va... Observera även klistermärket "Fifi of Kungsgarden" på framsidan, hehe! 


  


Av Sofia - 23 februari 2011 17:03


   

Just nu pågår flitig läsning av "Svindlande höjder". En av de mer dramatiska och lättlästa böckerna på litteraturlistan, och dessutom - Mycket trevligt romantisk... Japp, jag stänger in mig i min bubbla! 


Av Sofia - 22 februari 2011 21:22



Ett smärtsamt dygn har genomlidits då min stackars Iphone avled på grund av matbrist och jag inte hade någon sladd i huset att tanka den med... Fick alltså klara mig med en telefon i koma, okapapbel att kommunicera med tills jag slutligen kunde lägga vantarna på laddsladden som jag glömt i Arlöv hos Blekingebon... Efter hjärtmassage, konstgjord andning och framstupa sidoläge och en rejäl dos ström öppnade den återigen ögonen. Puuuuh! <3 Förstår INTE hur man gjorde ni vet då under stenåldern då mobiler inte fanns...

Av Sofia - 22 februari 2011 13:08


Lite bilder från Trelleborgskalaset är naturligtvis på sin plats!


   Bortsksämd med många presenter blev minsann Per under sin födelsedag!


   Köksmingel

     Lizzie var med och samtalade


   Intet ont anandes, i väntan på tårtan


   Vet inte vem som ser mest.. hrm... störd ut...


   Per hittade på ett nytt fantastiskt sätt att använda sitt armband på; Länk mellan halsband och klocka... Tja, han bevisar ju att han är smartare än han ger sken av! väl...


   Den här gången var det Morritz avbild som fick hackas upp i olika bitar. Så sjukt god den där princesstårtan är alltså!


   Mer mums


   Mobiltelefonerna med tillhörande alfapet-spel stal stundtals uppmärksamheten


   Liksom Blekingebon gjorde


   Lite förfriskningar


   Why so serious?


   Sooo... Serious.. Tycker att jag ser lätt skrämmande zombieartad ut på den här bilden, men så går det när man fotar mig i ett ögonblick då jag är mig själv :P


Fortsättning följer på kvällens äventyr...





Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards