Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under februari 2012

Av Sofia - 25 februari 2012 17:01


 


Mina små långhalsar till stövlar har dammats av från skohyllan och luftar sig nu i väntan på kvällens maskerad... Yes, Fifi och Blekingebon ska klä upp sig och ägna sig åt lite partande. Well, Blekingebon har naturligtvis ett finger med i spelet och ska jobba med klubbens ljudteknik, meeen visst får man vara fin ändå och jag ska definitivt inte jobba! :)

Av Sofia - 25 februari 2012 10:00


 


Ett inlägg på ett helt nytt tema, om ett av mina diskreta små sidointressen... Dofter! ;) Inte för att jag vill gå omkring och sprida parfymmoln omkring mig, men en liten touch av Elisabeth Arden eller Clean vid nyckelbenen kan göra underverk! Jag är alltid kinkig när jag väljer parfym. Det ska sniffas och klämmas och smakas och kännas många vändor innan jag till slut är säker på vad jag vill ha (Gärna med avbrott in på herrdofterna bara för att utbrista lite aaaaah och mmmmm... lol). Med en specifik idé om vad jag vill ha ut av min parfym kan det ta tid innan det dyker upp någon som faller mig i smaken. Antingen är de bara för söta, tråkiga, som-alla-andra eller rent av tantiga och tunga. Nu vid senaste inventeringen av mina ägodelar och ihopsamlandet av olika parfymer som jag antingen fått av kära vänner eller skaffat mig själv, insåg jag att jag har ett gäng nu som jag är riktigt nöjd med och som passar för olika tillfällen och sinnesstämningar men som fortfarande känns JAG =) Och det är vad jag är ute efter! 


Har du någon favoritdoft? 


Av Sofia - 24 februari 2012 16:57


 

Gult är normalt sett inte en färg jag brukar använda, men tycker ändå det är förlåtligt på en sådan här välsittande 60-talsinspirerad pärla från Emmaus second hand i Malmö. Jag upprepar vad jag sagt innan, retroplaggen är både billiga och lätta att hitta i just secondhand affärer!   Och nu med snart bara en månad kvar till Sydkattens utställning med 60-talstema är det bara att rota loss i alla lådor, garderober och suspekta utrymmen ni kommer i kontakt med för att få till looken!  


Av Sofia - 24 februari 2012 11:30


 


...Av obehag när man inser att de där oförklarliga och plötsligt uppdykande doftvågorna av kattkiss kommer från någon del av dig själv. Förhoppningsvis något avtagbart. Eller drabbar det bara oss bengalfolk?

Av Sofia - 23 februari 2012 16:07


 

Det är väl för väl att jag har folk omkring mig som kan förse mig med de rätta mönstren så att jag inte glömmer var jag hör hemma. Leopardmönstrad kjol från Topshop, fyndad av mamsen!   En utav mina födelsedagspresenter som åkte på idag tack vare vårvädret! 


Bild från dagens besök på IAC, deras snygga "café"-avdelning med tv för de som vill slå sig ner och följa rapporteringen om nya prinsessan... host... *Skyldig*   


 

Semla blev det till slut ändå, det är ju liksom svårt att värja sig! Magen säger dock stopp efter an halv sånhär bamse!

Av Sofia - 23 februari 2012 10:54




Just nu blir det inte så mycket bloggande, ska ge mig ut i Malmö i den strålande solen! Katterna njuter för fullt av det bländande ljuset från fönstret och vårdoften som strömmar in genom vädringsspringan. Måste ha känt av solen redan i sömnen för i drömmen skuttade jag runt i sommarklänningar   Får nog spara de skiraste plaggen ett tag till, men liite mindre påbylsat får man väl ändå klä sig idag! Återkommer senare, bye bye! 

Av Sofia - 22 februari 2012 10:03




Har Per fyllt år så har Per fyllt år. Det som började som en rolig idé skulle snabbt övergå i projekt baka-brösttårta-och-överraska-med i Trelleborg. Naturligtvis fick vi med Sabina på planen som skulle lura iväg Per vid rätt tillfälle så att tre vi tre kunde tassa in i huset... Dukade fram tårtan och gömde oss bakom en palm i vardagsrummet och inväntade en något butter Per som hade tvingats iväg att köpa semlor åt Sabina och "hennes barndomsvän" som skulle komma på besök  


 

När chocken väl lagt sig över vårt uppdykande var det idel glada miner och fascination över formen på tårtan som gällde!  


 

Ett bröst räckte till alla oss 5 så nu står en amputerad tårta kvar i kylen i Trelleborg och väntar på vidare klämmning eller ätning... Vilket det nu blir   

    

Av Sofia - 20 februari 2012 21:37

 

Våra två bengalflickor Hemulen och Marie har båda två en så att säga utmärkande personlighet och har nu slagit sina kloka huvuden ihop och knåpat ihop en lista för alla bengaler där ute i långa landet!    Så jag publicerar lydigt;

51 saker en bengal måste göra innan sin första födelsedag 


Åka pulka nerför köksbänken i brödkorgen

Sitta på knäckebröden när paketet har öppnats

Kissa på knäckebröden när paketet har öppnats

Använda fruktskålen som katapult för att fjonga in äpplen i väggen

Använda fruktskålens apelsiner som bowlingklot
Dra ut förlängningsklossarna till matbordet och göm
Dra loss locket till kaffemaskinens vattencistern och göm
Bada fötterna i vattencisternen när locket är borta 
Bada i toaletten
Bada sen fötterna i vattencisternen igen 
Besöka alla hyllor och ytor över 2 meters höjd
Besöka alla icke-hyllor och mikroytor på alla höjder
Sträva efter att alla husets tavlor ska hänga på trekvart samtidigt
Testa att gå på tavlor med glasram medan de hänger trekvart på väggen
Klämma ner sig och somna i en äggkartong/Wii-kartong/Iphonekartong  
Krascha alla dricksglas
Krascha alla vinglas
Krascha alla tekoppar
Öva på fakirnumret "springa över glassplitter"
Demolera och skruva isär alla större vinstpokaler 
Tömma en vas med snittblommor på vatten utan att vasen välter (Fortfarande en vi kämpar med!)
Utrota husets övriga växtlighet
Utrota resterande krukor och smeta ut jorden så mycket som möjligt 
(Arrangera som regel alltid om dekorationer och inredning efter ditt eget tycke)

Sjunga morgonpsalm

Sjunga bordsbön

Sjunga lunchbön

Sjunga eftermiddagsbön

Sjunga aftonbön

Sjunga en extra bön

(Sjungandet bör upprepas varje dag)

Sova på klädhängaren

Sova på hemmets platt-tv 

Sova i brödkorgen

Sova i diskmaskinen 

Gå in i kylskåpet (glöm inte att gå ut igen.../Hemulen)

Slicka av smöret på mattes mackor 

Äta upp mattes mackor 

Äta upp mattes kycklinggryta 

Använda mattes rygg som klättervägg

Använda mattes huvud som språngbräda

Krossa den största spegeln i huset 

Välta en julgran

Kliva i en deg

Testa hur långt du kan hoppa mellan två ytor

Testa hur högt du kan hoppa för att komma upp på något

Utreda hur många meter du kan falla utan att gå sönder

Utreda hur mycket matte egentligen har på banken genom att därefter gå sönder  

Hetsäta torrfoder och kräkas upp det i den fulla torrfoderskålen 

Kräkas utan anledning där matte snart ska passera med nya strumpor på 

Testa möjligheten att fastna på trånga livsfarliga utrymmen (Svårt att ta sig dit, men skam den som ger sig!)


Och viktigast av allt; Öva in en otvivelaktigt oskyldig look! 



 

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards