Fifi of Kungsgarden

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Min kära doftgarderob

Av Sofia - 25 februari 2012 10:00


 


Ett inlägg på ett helt nytt tema, om ett av mina diskreta små sidointressen... Dofter! ;) Inte för att jag vill gå omkring och sprida parfymmoln omkring mig, men en liten touch av Elisabeth Arden eller Clean vid nyckelbenen kan göra underverk! Jag är alltid kinkig när jag väljer parfym. Det ska sniffas och klämmas och smakas och kännas många vändor innan jag till slut är säker på vad jag vill ha (Gärna med avbrott in på herrdofterna bara för att utbrista lite aaaaah och mmmmm... lol). Med en specifik idé om vad jag vill ha ut av min parfym kan det ta tid innan det dyker upp någon som faller mig i smaken. Antingen är de bara för söta, tråkiga, som-alla-andra eller rent av tantiga och tunga. Nu vid senaste inventeringen av mina ägodelar och ihopsamlandet av olika parfymer som jag antingen fått av kära vänner eller skaffat mig själv, insåg jag att jag har ett gäng nu som jag är riktigt nöjd med och som passar för olika tillfällen och sinnesstämningar men som fortfarande känns JAG =) Och det är vad jag är ute efter! 


Har du någon favoritdoft? 


 
 
.Wilma :)

.Wilma :)

25 februari 2012 11:49

Fin blogg! :)

http://www.wiillmmaass.bloggplatsen.se

 
xio

xio

25 februari 2012 12:28

waa ganska fint. :D jag älskar parfymer med :D

http://xio.bloggplatsen.se

 
cajsa och beda

cajsa och beda

25 februari 2012 14:30

kul med så många parfymer! Bloglovinbyte?

http://dukanalltidtaentitt.blogg.se

 
Felizia Karlsson

Felizia Karlsson

25 februari 2012 20:05

Hejhej , fin blogg & fin tjej där också hörru ;)
Du vet domdär ''CLEAN' parfymerna'' jag har en sån fast typ.. Gul!?
Är det en gul som är till höger? :)

Ha det bra !

http://feliziakarlsson.bloggplatsen.se

Sofia

26 februari 2012 17:21

Näe har inte den gula, tror den är Summer eller nåt sånt där? Jag har Clean skin och fresh laundry :)

 
Ingen bild

Anne

27 februari 2012 23:27

:) Det är därför det är sååå bra med små provflaskor. Man kan sniffa och klämma och smaka och känna riktigt grundligt innan man investerar i en riktig flaska :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 19:30

      "Vi kan ju alltid ta en glass i solskenet?" "Solsken?! Problemet är att det inte ÄR något solsken!"    Fast när termometern visade 24 grader och inte ett moln syntes på himlen var Therese tvungen att ge sig. Kanske är hon förföljd a...

Av Sofia - 16 augusti 2012 18:21


    Så har det där bengalslottet kommit till stadiet att få slottsträdgården inhägnad. Reglar ska mätas upp och pusslas ihop på bästa vis och naturligtvis kan ett sådant jobb inte ske utan övervakning från ett gäng fyrbenta experter. Två stycken ...

Av Sofia - 11 augusti 2012 19:56

  Ralph har tagit bästa platsen hos Sanna vid frukosten      Well inte hann jag ta några direkta kattbilder på showen men kan dela med mig av de bästa ögonblicken från fredagen och lördagen som inte var direkt tävlingsrelaterade ;) man hinne...

Av Sofia - 10 augusti 2012 15:17

Jo här i Karlskrona är sniglarna lika sjuka som vanligt... Den här lealösa spinnande damen ska dessutom med ner till Skåne i eftermidda, Kurr kurr!...

Av Sofia - 8 augusti 2012 18:15

  Några av mina senaste keramikgrejer. Handgjorda koppar i stengods, glaserade och dekorerade med egengjort tryck; Föreställande devsar och bengaler såklart! Nu börjar vi dessuom närma oss en hösttermin så ska bli spännande att sätta igång med "...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skapa flashcards