Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under februari 2012

Av Sofia - 12 februari 2012 07:00

It's niiiice to stretch oooouuuuut




Ingen vidare bildkvalité, men webcamen fick rycka in snabbt när Poden gör sådanhär underbar morgongympa!  

Hon hälsar att hon glatt kommer sova vidare medan vi galna tvåbeningar drar till Ullared över dagen!    

Av Sofia - 11 februari 2012 21:34

Vi hade en höjdarkväll igår på Big Bowl i Malmö. Även om jag vann onödigt lite...   Antar att ni inte har missat Pers lolla segerdans som hamnade på FB, haha! Det slapp man ju i af själv utsättas för i om att segerdanserna uteblev...


 

Lite icke-bowling hanns också med!


 


Och såklart party vid bowlingbanorna!



Följer resultattavlan


När Blekingebon tittade bort stals en liten pyss   


Vi fick vraka i asiatisk buffé, och pepsi för de som körde...


En Sabina som tillsist fastnade på bild! 


Två miffon tillika linslusar, de som inte behövde dricka pepsi... Kallades även senare för "doping" av en frustrerad Blekingebo som ville hitta en förklaring till Pers höga poäng, lol   Hälsar byebye från firandet av min 21 årsdag, ett år äldre men inte det minsta klokare! Tack alla som grattat och firat med mig!



Av Sofia - 10 februari 2012 12:25



Och gissa vem jag fick leopardmönstrad topp av  


Puman hälsar Hej Hopp till alla bloggläsare!


Har fått finfina presenter från familjen och druckit mitt nya te (grönt te med kola!). Än så länge lyser Blekingebon med sin frånvaro men tills han har jobbat klart går det ingen nöd på mig, har liksom en halv banantårta kvar i kylen... och den kommer mycket snart att krympa...   Måste också nämna att jag älskar er alla mycket hett och passionerat för att ni har grattat och skrivit så snälla saker till mig på fb och sms!   Vill bara sluka er också efter att jag är färdig med tårtan!   

Av Sofia - 9 februari 2012 20:53


Millan och Tajger man på show


Sitter just och tittar på Antikrundan på SVT. Sådär lite halvt ouppmärksam men för att slänga ett getöga mot tvn mellan klickandet på datorn och telefonen. Inser plötsligt att pratet som strömmar ut från plattburken får det att börja rycka i känner-igen-nerven... Det pratas ålder, stil, skick, kvalité, exklusivitet. Jag må vara skadad men kan inte låta bli utan måste flina åt bilderna som dyker upp i mitt huvud. Ja, jag tänker kattutställning! En förväntansfull ägare spatserar fram efter att ha väntat länge på sin tur med sin katt eller sitt objekt till en domare/antikexpert. Katten eller föremålet granskas och man går igenom det från topp till tå. Antingen är det lite uttråkade miner eller så är det rosor och stora lovord till ägaren som står där. Antikexperterna kan vid exalterade ögonblick utbrista saker som "Det här är dagens mest intressanta antikvitet!" eller varför inte "Den snyggaste silvervasen jag har sett!" och ägarens mungipor åker upp till öronen och han eller hon pöser av stolthet... Slutligen kommer värderingen som en sista utnämning av hur fint föremålet är och både experten och ägaren tackar för sig. Well, inte för att likställa katter med antika objekt MEN har ni någonsin också slagits av denna likhet? Kan inte låta bli att flina åt hur mycket själva proceduren och ägarens reaktioner i Antikrundan liknar de vi ser på våra kattutställningar...   Ni får ursäkta, haha! 

Av Sofia - 9 februari 2012 15:34


Bli inte rädda (Som Anna Banana blev en morgon på Kungsgarden), jag är såhär vit på vintern... Helt naturligt, inte sjuk, bara osminkad ;)  


Dagen innan ännu en födelsedag. 21 år ska jag fylla i morgon, som förväntat liksom. Ja, alltså vore det inte lite ballt om man bara tilldelades en random ålder som man skulle bli, typ i år fyller jag 25, nästa år fyller jag 17, nästa gång 31 liksom... Varför så ordentligt och kronologiskt ordnat med siffrorna? Tänk vad lite skutt i livet skulle ge nya perspektiv på tillvaron!   Hursom, jag ska inte riktigt whina lika illa i år som jag gjorde förra året. Är ju redan gammal nu liksom, tonåren förbi, 20 eller 21 är väl ingen skillnad ändå   Har hängt runt och spökat lite på IAC idag (bilden) och övningskört en runda... Det är ikväll det blir lite förfest med familj och andra medskyldiga och en muuuuumsig banan-kola-paj-tårta till mig... Yam yam yam!


Av Sofia - 8 februari 2012 21:03


Sydkattens 60-talstema idag också. Var en sväng på myrorna i eftermiddags och vips dök ett fynd upp! Perfekt för den som vill köra flower power  


 





Av Sofia - 7 februari 2012 08:00


 

 Inför Sydkattens 60-talstema. Börja rota i second-hand butikerna bums!   



  



  


 



   






  



 

Av Sofia - 6 februari 2012 17:29


 


Yes, det är vad jag ska prata om ikväll på Café Sydkatten. Visar bilder och går igenom hur det går till och varför det är ballt, typ ;-) Klockan 19.00 börjar det, hoppas vi ses och att kvällen blir treeeeeevlig!  


Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards