Fifi of Kungsgarden

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

I shoppingdjungeln

Av Sofia - 14 juni 2011 21:28


   

Traskade runt på stan idag i brist på andra tidsfördriv och stötte på ett par saker som väckte ha-begär. Bland annat solglasögon i vanlig ordning. Upptäckte till min glädje att flera affärer fått för sig att börja rea ut sina sommarkläder alldeles innan sommaren ens börjat :) Blev ett par nya shorts inför utlandssemestern!

Och sen dök dilemmat upp - Ett par schyssta kilklacksskor som jag helt enkelt inte kunde bestämma mig för om jag ville ha eller ej. En del av mig sa att vafan det är inte så noga, dom kan jag säkert ha till nåt, medan en annan del sa att det bara var onödigt eftersom jag inte riktigt visste om dom var snygga eller inte. Och inte heller kan man få någon betänketid, för ni vet hur det är med rea-grejer! Scenario:


- Hej, skulle ni kunna hänga undan de här en liten stund medan jag tar ut pengar/funderar/kräks, whatever. 

- Nej tyvärr, vi hänger inte undan reavaror...

- Neheheeej... såklart... Tack ändå.


Så. Det är här vi plockar fram mitt lilla specialtrick. För om personalen inte vill hänga undan det åt mig, får jag helt enkelt göra det själv! Fram med spaningsblicken efter lämpligt ställe att placera föremål på. Låga hyllor i hörn av butiken funkar utmärkt om det gäller skor. Försök hitta en avdelning som inte riktigt är säsong, typ såna basgrejer som alltid finns lite undangömt och som man brukar undra om någon någonsin handlar av. Bygg gärna upp ett litet insynskydd av gamla, tråkiga varor för att förhindra att folks ögon faller på ditt objekt där nere i hörnet. Sedan är det bara att trava iväg i lugn och ro och göra precis vad du vill tills du bestämt dig för hur du ska göra. Och ja, det kan mycket väl sluta med att du aldrig återvänder till din skattgömma och att objektet dyker upp dammigt tre månader senare under någon storstädning... oooops...   

Och det är enligt min mening "in your face" för personalen som inte ville hjälpa till! Hade de assisterat med undanhängning hade de ju helt enkelt kunnat placera ut föremålet igen när du aldrig kom tillbaka...   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 19:30

      "Vi kan ju alltid ta en glass i solskenet?" "Solsken?! Problemet är att det inte ÄR något solsken!"    Fast när termometern visade 24 grader och inte ett moln syntes på himlen var Therese tvungen att ge sig. Kanske är hon förföljd a...

Av Sofia - 16 augusti 2012 18:21


    Så har det där bengalslottet kommit till stadiet att få slottsträdgården inhägnad. Reglar ska mätas upp och pusslas ihop på bästa vis och naturligtvis kan ett sådant jobb inte ske utan övervakning från ett gäng fyrbenta experter. Två stycken ...

Av Sofia - 11 augusti 2012 19:56

  Ralph har tagit bästa platsen hos Sanna vid frukosten      Well inte hann jag ta några direkta kattbilder på showen men kan dela med mig av de bästa ögonblicken från fredagen och lördagen som inte var direkt tävlingsrelaterade ;) man hinne...

Av Sofia - 10 augusti 2012 15:17

Jo här i Karlskrona är sniglarna lika sjuka som vanligt... Den här lealösa spinnande damen ska dessutom med ner till Skåne i eftermidda, Kurr kurr!...

Av Sofia - 8 augusti 2012 18:15

  Några av mina senaste keramikgrejer. Handgjorda koppar i stengods, glaserade och dekorerade med egengjort tryck; Föreställande devsar och bengaler såklart! Nu börjar vi dessuom närma oss en hösttermin så ska bli spännande att sätta igång med "...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards