Fifi of Kungsgarden

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Mästerkattens klubbmästerskap

Av Sofia - 21 februari 2011 14:56

   

Så var det avklarat! En hel drös dunderfina missar uppsökte Klippan och lät sig bli klämda, kända och pussade på av Mig och Kattinka som fått chansen att döma. Och vilken rolig dag vi hade :-) Men naturligtvis, inte det lättaste! Finalen var slutligen smockad med DSM'er, EC och EP's, JW's och SW's... Inte illa på ett klubbmästerskap, men desto svårare för oss domare eftersom alla höll så hög kvalitet. Tur att ägarna hade en hel del överseende med vår beslutsångest ;-)


Utöver klubbmästare etta och tvåa, plockades även tre vinnare i sidoklasserna fram; Sötaste katt, glansigast päls samt bästa frisyr... Tror de trots allt är lite knäppa på den där föreningen  , men det gick faktiskt vägen att plocka ut kandidater även till det sistnämnda, även om man fick använda mycket fantasi! 


   Tidig morgon i Klippan


   Flitiga mästerkattare


   Burarna "monteras" på plats och katter görs redo


   Naturligtvis började dagen med inställsam hjälpsamhet för att ligga bra till hos domaren från S*Pia Pizzis... Det kunde man ju väntat sig!!! ;)


   Nämen, luddbollar...


   Stunsig päls var det va...


   öhm rund panna...


   Och kort näsa..!


Runda ögon... MEN TITTA PÅ MIG DÅ!  


   Ballaste små öronen och grym placering ser man ju i alla fall!


   Korta i kroppen... Nej juste, vi har bytt ras. Skogkatt nu. Lååång i kroppen, en aning högre baktill. Det där känner vi ju igen från bengalerna!


   Hög panna, rak profil, triangelformat huvud etc... *puh*


   Lilla snigel akta dig, akta dig, akta dig!


   Annars tar jag diiig... För jag gillar din öronplacering...


   Och din korta, knyckta nos


   Yeeeiii, you make me happy!


   Kattinka hade också bordet fullt


   Och besöktes av en och annan snigel hon med!


   Lotter och kataloger såldes flitigt i pauserna


   Lite nominering... Having trouble välja bästa kastrathane


   Slutade med en luddboll... Betyder det att jag varit otrogen min egen kategori nu?   


   Dags för final, då bästa hane, hona, kastrathane, kastrathona, ungdjur samt junior möttes. Nya utmaningar och en riktig nagelbitare!


   Tänk tänk tänk tänk tänk


   Kläm kläm kläm kläm...


   Well well! Vi valde till slut efter en hel del överläggning. MCO-bebis med fantastisk look, öron, kropp... Ja hela paketet!    


   Tvåa blev snigeln Bea, som även vann sidoklassen "mest glänsande päls". Stort grattis!


   Efteråt samlades alla medlemmar ihop till Mästerkattskt årsmöte! Jag fick verkligen tillfälle att agera spion som Sydkattare... Hehe, men de var tyvärr medvetna om min närvaro och yppade inga direkt klubbhemligheter... *mutter*

Genomgång av allt man nu går igenom på ett årsmöte skedde och därefter prisutdelning till årets Mästerkatter!


   FMK'are


   FMK'are / äkta Blekingebo!


   Två FMK'are på en gång


   Sen fick vi lunch också... Wiii!


   Om nom nom nom...


   Snickerdoodle och Lille-Bill tackar för dagen!


   Och jag fick en kram av dem!

 
 
Ingen bild

Amanda

21 februari 2011 16:09

Hihi, hoppas du skötte dig bra, men det verkar så :))) Hejja Fiiiif!

 
Ingen bild

Anne

21 februari 2011 18:08

Tack än en gång för en supertrevlig dag!!! Du verkade ju inte ha gjort annat än dömt katter i hela ditt liv :)) Bara att sätta igång med utbildningen till det också!!

 
Ingen bild

Yvette med luddbollarna

21 februari 2011 19:40

Du klarade domarjobbet galant. Katterna fick en superhärlig behandling av dig. Hoppas att du i framtiden blir en kategori I-domare. Lillegutt hälsar att nästa gång han är på samma utställning som dig så ska han öppna ögonen - om han orkar =O)

Sofia

22 februari 2011 11:40

Haha tack! Och jag ser fram emot att se om Lillegutt vill bemöda sig med att visa ögonen för mig nästa gång ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 19:30

      "Vi kan ju alltid ta en glass i solskenet?" "Solsken?! Problemet är att det inte ÄR något solsken!"    Fast när termometern visade 24 grader och inte ett moln syntes på himlen var Therese tvungen att ge sig. Kanske är hon förföljd a...

Av Sofia - 16 augusti 2012 18:21


    Så har det där bengalslottet kommit till stadiet att få slottsträdgården inhägnad. Reglar ska mätas upp och pusslas ihop på bästa vis och naturligtvis kan ett sådant jobb inte ske utan övervakning från ett gäng fyrbenta experter. Två stycken ...

Av Sofia - 11 augusti 2012 19:56

  Ralph har tagit bästa platsen hos Sanna vid frukosten      Well inte hann jag ta några direkta kattbilder på showen men kan dela med mig av de bästa ögonblicken från fredagen och lördagen som inte var direkt tävlingsrelaterade ;) man hinne...

Av Sofia - 10 augusti 2012 15:17

Jo här i Karlskrona är sniglarna lika sjuka som vanligt... Den här lealösa spinnande damen ska dessutom med ner till Skåne i eftermidda, Kurr kurr!...

Av Sofia - 8 augusti 2012 18:15

  Några av mina senaste keramikgrejer. Handgjorda koppar i stengods, glaserade och dekorerade med egengjort tryck; Föreställande devsar och bengaler såklart! Nu börjar vi dessuom närma oss en hösttermin så ska bli spännande att sätta igång med "...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards