Fifi of Kungsgarden

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Päron med affärssinne

Av Sofia - 15 oktober 2010 18:19

 

Låt er inte luras av ett oskyldigt yttre...


Med en mamma som min får man vänja sig vid ett och annat. Efter ett par år av kattresor tillsammans har jag mer eller mindre frivilligt (mindre) fått reda på en hel del stuff som rent logiskt borde vara preskriberat för en förälders ungar. Det positiva i kråksången är att jag numera är tämligen avtrubbad och få saker som uttalas under såväl oskyldiga former som under samvetslösa vinkvällar berör mig nämnvärt.


Ett roligt exempel på att vara dotter till Ullis KanelBullis af Kungsgaarden är att man får vänja sig vid att vara ett fullt dugligt handelsobjekt. Hittills har jag bland annat blivit bortdealad till en uppfödare i Riga mot två leoparder, utlovad som sällskap under en dag mot att någon bygger hankattshus av vårt stall och ständigt påtänkt som  nattlig muta till de domare som inte är tillräckligt svaga för bengaler. Med mera. och ännu mera...   


Senast idag såg jag hur mamma och Coopers uppfödare Gail glatt planerar inför framtida avelsarbete i ett mail. Gail har nämligen en son vid namn Ryan som utbildar sig till brandman...


Från Gail:

Ryan finish with his internship today!!!!   That mean now he wait to take his boards for getting his license ... then he must look for work and get very rich so he can come to Sweden and sweep the beautiful Ms. Fifiona off her feet :)    Oh I just so wish that we could get these two together ... how are we ever going to make those beautiful grandkids ... the ones without spots ????  hahaha

Mamma:

Oh I forgot the most important stuff! RYAN!
Please congrats him to his successful schooling and tell him he hurry getting on a plane to catch this young girl so we can start breeding them =)))) 
 

Nå, det är ju intressant att nån planerar ens framtid när man själv inte hunnit så långt   ... Eller kanske ett tecken på att jag borde smita långt bort medan jag fortfarande kan? För jag kan väl fortfarande, eh, och blir inte inlåst i en skrubb nån stans...I hope...


Ullis KanelBullis är nämligen inte så beskedlig som hon ser ut...   Det är lätt att låta sig förföras av hennes bakverk som ni alla säkert vet... Ni träffar oss och en hel hög kanelbullar i Kolding imorrn! See yaa!

 
 
Ullis

Ullis

15 oktober 2010 19:30

Ehmmm....umm alltså vadååå..?? man måste väl få använde det man fött upp och jobbat på under så lång tid..?
Pusseluss skitunge!

http://www.kungsgardencats.se

 
Malin

Malin

15 oktober 2010 19:49

*skrattar så att jag nästan kissar på mig* Hejja Ullis! Be proud, på samurai-tiden i Japan fick man heller inte välja partner.. *asgarvar*

http://vildhjartas.blogspot.com

 
Sophia

Sophia

15 oktober 2010 22:01

Ni uppfödarbarn ska vara tacksamma att ni har så ordentliga och förutseende mammor! ;) Håller själv på och bygger ett footpeds för tilltänkta ynglingar. *S*

http://www.devons.se

 
Ingen bild

Anna

16 oktober 2010 20:18

Brandmän är inte så dumma dock kan jag intyga ;) och Flyinge/Revinge är mycket bra jaktmarker för just den typen av objekt...
Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 19:30

      "Vi kan ju alltid ta en glass i solskenet?" "Solsken?! Problemet är att det inte ÄR något solsken!"    Fast när termometern visade 24 grader och inte ett moln syntes på himlen var Therese tvungen att ge sig. Kanske är hon förföljd a...

Av Sofia - 16 augusti 2012 18:21


    Så har det där bengalslottet kommit till stadiet att få slottsträdgården inhägnad. Reglar ska mätas upp och pusslas ihop på bästa vis och naturligtvis kan ett sådant jobb inte ske utan övervakning från ett gäng fyrbenta experter. Två stycken ...

Av Sofia - 11 augusti 2012 19:56

  Ralph har tagit bästa platsen hos Sanna vid frukosten      Well inte hann jag ta några direkta kattbilder på showen men kan dela med mig av de bästa ögonblicken från fredagen och lördagen som inte var direkt tävlingsrelaterade ;) man hinne...

Av Sofia - 10 augusti 2012 15:17

Jo här i Karlskrona är sniglarna lika sjuka som vanligt... Den här lealösa spinnande damen ska dessutom med ner till Skåne i eftermidda, Kurr kurr!...

Av Sofia - 8 augusti 2012 18:15

  Några av mina senaste keramikgrejer. Handgjorda koppar i stengods, glaserade och dekorerade med egengjort tryck; Föreställande devsar och bengaler såklart! Nu börjar vi dessuom närma oss en hösttermin så ska bli spännande att sätta igång med "...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards