Fifi of Kungsgarden

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

När utbudet sviker!

Av Sofia - 12 oktober 2010 20:41


  


Suck ja, det har visat sig vara något av en omöjlighet att få tag i en sådan blå kjol jag är ute efter. Som vanligt när man är ute efter något specifikt, alltså. För kjolar finns det gott om, det hänger rad efter rad med olika modeller i butikerna och under rea-skyltarna, men tror ni en endaste stackars liten kjol orkar vara blå? Nej, röda, gröna, rosa, vita, svarta, gula - Exakt alla färger finns utom den jag är ute efter! Jag är fullkomligt övertygad om att jag såg klockade blå kjolar så sent som för en månad sedan precis innan jag visste om att jag behövde en, och ännu säkrare är jag på att det kommer dyka upp ett enormt utbud av kjolar i olika blå nyanser och modeller så fort vi kommer tillbaka från Frankrike! Jag har till och med svalt min stolhet och checkat utbudet inne på Gina Tricot, vilket jag som ganska väntat var inte hade något för. Nåja, skam den som ger sig, finns fortfarande ett par affärer som jag inte scannat igenom...


För övrigt anser jag att jag borde vara fritt sponsrad av Topshop och alltså utan begränsningar få plocka med mig precis allt vad jag ville ha därifrån! Jag har idag mellan romersk-litteratur läsandet hunnit kära ner mig i ett flertal underbara tingestar stämplade ej plånboksvänliga... Och jag är rätt övertygad om att plånboken kommer få lida, för hur kan man motstå ett par gröna gummi-vinterstövlar eller för den delen allt annat som ropar på mig inifrån butiken just nu? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 19:30

      "Vi kan ju alltid ta en glass i solskenet?" "Solsken?! Problemet är att det inte ÄR något solsken!"    Fast när termometern visade 24 grader och inte ett moln syntes på himlen var Therese tvungen att ge sig. Kanske är hon förföljd a...

Av Sofia - 16 augusti 2012 18:21


    Så har det där bengalslottet kommit till stadiet att få slottsträdgården inhägnad. Reglar ska mätas upp och pusslas ihop på bästa vis och naturligtvis kan ett sådant jobb inte ske utan övervakning från ett gäng fyrbenta experter. Två stycken ...

Av Sofia - 11 augusti 2012 19:56

  Ralph har tagit bästa platsen hos Sanna vid frukosten      Well inte hann jag ta några direkta kattbilder på showen men kan dela med mig av de bästa ögonblicken från fredagen och lördagen som inte var direkt tävlingsrelaterade ;) man hinne...

Av Sofia - 10 augusti 2012 15:17

Jo här i Karlskrona är sniglarna lika sjuka som vanligt... Den här lealösa spinnande damen ska dessutom med ner till Skåne i eftermidda, Kurr kurr!...

Av Sofia - 8 augusti 2012 18:15

  Några av mina senaste keramikgrejer. Handgjorda koppar i stengods, glaserade och dekorerade med egengjort tryck; Föreställande devsar och bengaler såklart! Nu börjar vi dessuom närma oss en hösttermin så ska bli spännande att sätta igång med "...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards