Fifi of Kungsgarden

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Fredagspackning

Av Sofia - 3 september 2010 21:15


 

Ännu en kattresa närmar sig. Jag och Lama, på väg till SW -07


Fredagen till ära har jag stressat runt som en nykokt sill. Vi tilldelades nämligen vår första skrivuppgift under gårdagens lektion, vilken ska lämnas in på måndag. Eftersom jag ska lyxa mig (nåja, eller nåt) med kattutställning hela helgen var det bara att bita i det sura äpplet och få den skriven och färdig idag. Prestationsångesten är total såhär inför första uppgiften i en klass full av skillade litteraturvetare, som dessutom ska LÄSA vad jag skrivit och ge så kallad kamratrespons. Kamratrespons? Kamratslakt låter det snarare som. Att på ett lite vänligt sätt slita sönder sina kursares arbeten och peka ut allt som är fel och otillräckligt. Jo, visst, jag har alltid varit ganska hård själv mot skolkamraters texter tidigare i liknande uppgifter (sorry!), så det blir väl payback time nu när man kommer till högskolan. Karma.


Nåja, jag ska inte bara älta om plugget. Som sagt är det kattshow i helgen, först i Borås och därefter i Eskilstuna, så bloggen kommer att ha en liten weekendpaus. Jag har bara med mig Cooper och åker med Per och Sabina. Det blir antagligen mycket trevligt som vanligt, och en hel del resande! Och jag har fått byta ut fredagsmyset mot fredagspackning... Stress stress. Hursomhelst, hoppas att jag får träffa flera av mina kära kattvänner, det var väl ett tag sen sist nu!   



 
 
Ingen bild

Annapanna

4 september 2010 17:47

Blir kul att ses lite igen, blir lite långt mellan gångerna, thank god for FB och bloggar!!! Amen...

Sofia

6 september 2010 11:22

Amen..!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 19:30

      "Vi kan ju alltid ta en glass i solskenet?" "Solsken?! Problemet är att det inte ÄR något solsken!"    Fast när termometern visade 24 grader och inte ett moln syntes på himlen var Therese tvungen att ge sig. Kanske är hon förföljd a...

Av Sofia - 16 augusti 2012 18:21


    Så har det där bengalslottet kommit till stadiet att få slottsträdgården inhägnad. Reglar ska mätas upp och pusslas ihop på bästa vis och naturligtvis kan ett sådant jobb inte ske utan övervakning från ett gäng fyrbenta experter. Två stycken ...

Av Sofia - 11 augusti 2012 19:56

  Ralph har tagit bästa platsen hos Sanna vid frukosten      Well inte hann jag ta några direkta kattbilder på showen men kan dela med mig av de bästa ögonblicken från fredagen och lördagen som inte var direkt tävlingsrelaterade ;) man hinne...

Av Sofia - 10 augusti 2012 15:17

Jo här i Karlskrona är sniglarna lika sjuka som vanligt... Den här lealösa spinnande damen ska dessutom med ner till Skåne i eftermidda, Kurr kurr!...

Av Sofia - 8 augusti 2012 18:15

  Några av mina senaste keramikgrejer. Handgjorda koppar i stengods, glaserade och dekorerade med egengjort tryck; Föreställande devsar och bengaler såklart! Nu börjar vi dessuom närma oss en hösttermin så ska bli spännande att sätta igång med "...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards