Fifi of Kungsgarden

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

En bal på slottet

Av Sofia - 7 juni 2010 14:04

Ja, jag veeet att ni vill höra om balen nu. Ni får ursäkta dröjsmålet, men det tog ett par dagar att lokalisera sig själv och få ordning på verkligheten efter denna balnatt. Dels var jag, och är fortfarande, sjuk i någon influensa, och så var vi dessutom uppe hela natten så dygnen har blivit lite omvända. Men i alla fall. Här kommer lite rapport från Spykens bal 2010!   


 


Till att börja med finns det ingen bal som kan slå Spykens bal. Hela stämningen, arrangemanget, alla glada människor; No way att de andra gymnasieskolorna kan mäta sig med det. Vi hade dessutom strålande sol och inte regn som så många andra hade. Jag och Malin började pimpningen av oss själva hemma hos hennes snälla kompis David, som passande nog har lägenhet i Lund. Föga förvånande blev vi lite sena till fördrinken på Grand Hotel, men det var inte direkt någon katastrof. Minglet var i full gång och glädjetjut hördes om vart annat när kompisar hittade varandra. På andra sidan avspärrningarna stod tappra mammor, släktingar och vänner för att föreviga ögonblicket. Efter en timme ungefär förflyttade sig balgänget in på Grand Hotel för att fortsätta kvällen själva. (Och kunna spåra ur i äkta student-anda utan bevakning från lärare och päron)


Okej, inte HELT utan övervakning riktigt än förstås. För en liten skara lärare deltog i balandet, vilket ledde till en del spännande situationer. Som ett exempel försökte en av mina klasskamrater övertala vår gamla mattelärare att shotta med honom, jag vet dock inte hur det gick.. Men nice try!     


 

Malin och jag; Bordsgrannar så väl som baldejter!


 


Till middag serverades lax, tupp och panacotta. Inte jättespännande men väl ätbart. Ett gäng skrålande sjungande människor höll en liten konsert för oss under efterrätten, med dragspel och alles.


 

Having a good time


Kvällen förflöt under mera mingel, dans och musik. Kamratligheten var på topp och efter midnatt bar det av till Tegnérs matsalar där skorna sparkades av, kjolarna drogs upp och balglansen byttes mot partyanda. Vid tretiden var det dags för efter-efterfesten på själva Spyken, där matsalen gjorts om till ett dansgolv med ljus och musik därefter. Vid det här laget hade folk börjat däcka lite här och där. Det fanns till exempel ett bord där sex tjejer låg och sov. Själv varvade jag och Anneli dans med att gå och sätta oss kvidandes över våra ömma fötter. Så småningom ljusnade det och man kunde se den totala nedskräpningen av Spykens skolgård.


 

Tegnérs


     

Spykens bal.. förlåt matsal! (Och nej jag dansar inte med händerna på öronen, vi var på väg ut och passerade högtalarna..)


Sista stoppet, vid sju på morgonen, var frukost på Grand Hotel. Haltandes och halvt döda tog sig flocken tillbaka till ursprungsplatsen. Nu kunde man se att vi festat hela natten, energin var minst sagt låg på många ställen och folk började droppa av. En liten tapper grupp fortsatte efter frukosten tillbaka till Spyken för att genomföra det traditionsenliga spykentåget; Det vill säga dansa på borden i alla klassrum och se till att inga lektioner kunde genomföras. Själv, tillsammans med många andra, åkte jag hem med fötter som knappt bar mig längre och i ett zombie-aktigt tillstånd. Notering inför studenten; Välj bekväma skor...


    

Sömnbristen tar ut sin rätt under frukosten...


 

... Och efter   


Men det var en mycket oförglömlig natt! Jag vet inte exakt vems bilder jag har snott, det kryllar av foton på FB, så om ni vill se mer är det bara att ta en sväng förbi där    Nu är det bara att ladda om inför studenten på torsdag! Ni kommer väl förbi Flyinge då!

 
 
Sophia

Sophia

7 juni 2010 22:10

Härliga favvostudent, ha en underbar torsdag och följande sommar!!

http://www.devons.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 19:30

      "Vi kan ju alltid ta en glass i solskenet?" "Solsken?! Problemet är att det inte ÄR något solsken!"    Fast när termometern visade 24 grader och inte ett moln syntes på himlen var Therese tvungen att ge sig. Kanske är hon förföljd a...

Av Sofia - 16 augusti 2012 18:21


    Så har det där bengalslottet kommit till stadiet att få slottsträdgården inhägnad. Reglar ska mätas upp och pusslas ihop på bästa vis och naturligtvis kan ett sådant jobb inte ske utan övervakning från ett gäng fyrbenta experter. Två stycken ...

Av Sofia - 11 augusti 2012 19:56

  Ralph har tagit bästa platsen hos Sanna vid frukosten      Well inte hann jag ta några direkta kattbilder på showen men kan dela med mig av de bästa ögonblicken från fredagen och lördagen som inte var direkt tävlingsrelaterade ;) man hinne...

Av Sofia - 10 augusti 2012 15:17

Jo här i Karlskrona är sniglarna lika sjuka som vanligt... Den här lealösa spinnande damen ska dessutom med ner till Skåne i eftermidda, Kurr kurr!...

Av Sofia - 8 augusti 2012 18:15

  Några av mina senaste keramikgrejer. Handgjorda koppar i stengods, glaserade och dekorerade med egengjort tryck; Föreställande devsar och bengaler såklart! Nu börjar vi dessuom närma oss en hösttermin så ska bli spännande att sätta igång med "...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards