Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under juli 2012

Av Sofia - 19 juli 2012 12:30


 


Hillevi trodde att hon kom till Kungsgarden för att träffa bengaler. Men vem hade kunnat ana att en Ocikatt skulle sno all uppmärksamhet!     Mycket trevligt besök för övrigt, skönt att träffa lite kattfolk såhär under utställningstorkan... Man kruppar liksom omkring av att inte få skvallra katt på många långa veckor! 



Av Sofia - 18 juli 2012 17:30








 

 

 


 


 


Dom är så väldigt flitiga därute! Nu har alla tre boxar som ska byggas om fått isolering och nya spånskivor på golvet. Stallgången är också på framfart med nytt golv. I väggarna mullras det när slagborren i brorsans händer kämpar för att bryta sig igenom teglet och öppna upp till kattluckor. Under morgondagen planeras innertaket och nya golvmattan påbörjas. Japp mycket på gång och fint blir det! Anna Banana undrade i ett inkommande samtal idag om vi börjat få upp de röda sammetsgardinerna till "bordellen" än  . Det vore något, och så lite blinkande nyånskyltar i fönstret! Kungsgardens bordell, för alla som vill ligga lite...   (Nä dont worry gott folk, vi har bara sjuk humor...).




Av Sofia - 18 juli 2012 11:00


 



Själv tog jag ett par andra vinbär som var lediga   Snart dags för saft- och syltning!




Av Sofia - 17 juli 2012 16:06


Det går frammåt. Golvet reglas upp box för box! 





 


Studie av byggarbetsplats/resten av stallet. 


 


Saker flyter på enligt planerna. Regn på förmiddagen har nu bytts ut mot strålande sol som uppmuntrar pojkarna där ute lite extra! Jo, än så länge har jag och mamma arbetat mer inifrån huset så att säga  ... Jag rycker in om några dagar när måleri står på schemat! Tills dess ägnar vi oss bland annat åt att förse arbetarna med viktig proviant... Saft och kanelbullar liksom! 


 

Nom nom! 



Av Sofia - 16 juli 2012 19:44


 


Så har startskottet gått för några dagars intensivt byggande på Kungsgarden. Stallet på bilden är objektet för arbetet som ska utföras och förvandlas från koja till bengalslott   Det mesta är redan nyrenoverat efter att hästarna flyttade ut för några år sedan men nu återstår nya golv och innertak samt rastgårdar som ska på sin plats! 



Mams koncentrerad på allvarliga utträknigar som måste till på byggvaruhuset   Nåja, hon var naturligtvis inte fullt så koncentrerad och seriös hela tiden... 


 


Och liiite skojjiga kattsaker kunde inhandlas också. Kattluckor i fyra exemplar fick såklart hänga med i kundvagnen, de om ett par veckor nyinflyttade invånarna i bengalslottet vill ju ha sina svängdörrar ut i "slottsträdgården"   


 


Johan var naturligtvis glad i hågen att han fick köra liten lastbil full med byggvaror... Jo vissa är lättroade och behöver inte en tur till Liseberg för att få sig ett skojjigt åk  


 


Lite av skörden... Lots of reglar... Snart i ett stall nära dig. Återkommer under morgondagen med fortsättning på följetången! 


Av Sofia - 14 juli 2012 10:16

Hälsar Romance :) (Och lite Tiger)


Av Sofia - 13 juli 2012 13:30



Lunch på Väla center häromdagen i form av sashimisallad   Vi var där på en liten utflykt när Johan hade en ledig dag och regnet vräkte ner utomhus... 





Avrundade shoppingrundan med något så spektakulärt som en handgjort gräddbulle med hallonfyllning och vit chokladöverdrag. Sött och smarrigt! Johan köpte sig en lakritsvariant. 







Av Sofia - 12 juli 2012 12:27

Till en av mina trognaste bloggläsare, en viss K med ögon och öron för allt som händer i kattvärlden, jag har INTE lagt ner bloggen ;) Men våren har varit upptagen med ansökningsprover och utställningar och det ena med det andra, så bloggen har fått ligga i lä. Jag kan ju aldrig göra något halvdant, så om jag inte har tid att riktigt förkovra mig i bloggeriet får det hellre ligga på is tills jag kan sätta igång för fullt igen. 


Så, med det sagt tänkte jag ägna ett inlägg åt en liten vit E-T som nyligen satt sina tassar i Sverige efter en lång tids väntan och flygresa från Ukraina. I vintras, kring januari, förälskade jag mig i en liten pojke vid namn Ralph och efter en tids kontakt med uppfödaren beslutades det att han skulle bli Skånebo  . En inte helt enkelt process då Ukraina inte tillhör de länder som vi fått lättade införelseregler från, och x antal månaders väntan på rabiestitrar var nödvändigt. Han fick helt enkelt vänta lite längre med att flytta hemifrån, men så slutligen kunde han flyga till Köpehamn tillsammans med sin husse Andrew. Vi har gosat och pussat på Ralph, som nu är ca 7 månader, och hoppas så att han ska trivas hos oss! Mobilkameran var tyvärr det enda jag hade tillgängligt så inga superflashiga bilder direkt, men ändå något för att visa upp charmtrollet!   


 


Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards