Fifi of Kungsgarden

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Skojj från Google

Av Sofia - 26 februari 2012 17:15



I min besöksstatistik kan jag gå in i trafikkällor och ta reda på var mina besökare kommer ifrån. Alltså inte "Kolla Anna Banana i Katrineholm har varit inne och snokat!"  utan snarare att någon har klickat sig hit från "neospride.blogspot.com" ja ni fattar va... ;-) Många besökare hittar mig genom facebook, Kungsgardens hemsida och andra bloggar där jag lämnat avtryck. Vad som är lite mer spännande är dock de besök jag får från google. Kan nämligen se vad någon har sökt på och sedan dirigerats till min blogg. Detta kan vara sökningar på allt mellan himmel och jord och oftast hoppades säkert den stackars sökaren på att komma till en helt annan sida än min. Några vanliga och förväntade sökningar som brukar dyka upp är från de av er som inte riktigt vet vad bloggen heter eller bara vill åt mig av någon anledning, de brukar te sig ungefär som "Fifi" "Fifi af", "konstnär Fifi" eller "Fifi kungsgarden"... Lite småmysigt sådär! Sedan kommer vi till kategorin sökare som är ute efter att hitta katter, sökningar i stil med "Cornish rex", "felis burma", "Brunnbäckens Pedram" och "devon rex charisma national winner" förekommer då. Är dock inte helt säker på att sökaren får vad den förväntar sig då den kommer till min sida med fotomontage av årets vinnarkatter eller min förteckning av "latinska" kattnamn  Menmen, alltid roligt att någon ny hittar bloggen!

Sedan kommer vi till den riktigt roliga kategorin av googlare, som helt säkert blir lika förvånade över att hamna på min blogg som jag blir av deras besök. Här pratar jag om sökningar som "sticklingar svenska pelargonsällskapet" "älgsång" "kikare att spana på älgar med" "50-talsfrisyr", "baka brösttårta" osv... Ibland får jag ta mig en funderare innan jag kommer på varför min blogg har visats och ibland förblir det ett mysterium... Men naturligtvis är alla lika välkommna och jag hoppas att alla finner något pyttelitet att roa sig med oavsett om ni fick vad ni letade efter eller inte!  

 
 
Anna-Banana

Anna-Banana

26 februari 2012 19:25

Hahaha... meeen om man söker på brösttårta borde ju en bild på Per komma upp??? daah.. och vart kommer älgen in.. förstår ju om man skulle söka på älgko.. men ändå inte liksom :O

http://www.neospride.blogspot.com

Sofia

26 februari 2012 20:14

Du kommer väl ihåg att du sökte på "Parning katt" och fick upp en bild på mig... Så allt kan hända på google! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 19:30

      "Vi kan ju alltid ta en glass i solskenet?" "Solsken?! Problemet är att det inte ÄR något solsken!"    Fast när termometern visade 24 grader och inte ett moln syntes på himlen var Therese tvungen att ge sig. Kanske är hon förföljd a...

Av Sofia - 16 augusti 2012 18:21


    Så har det där bengalslottet kommit till stadiet att få slottsträdgården inhägnad. Reglar ska mätas upp och pusslas ihop på bästa vis och naturligtvis kan ett sådant jobb inte ske utan övervakning från ett gäng fyrbenta experter. Två stycken ...

Av Sofia - 11 augusti 2012 19:56

  Ralph har tagit bästa platsen hos Sanna vid frukosten      Well inte hann jag ta några direkta kattbilder på showen men kan dela med mig av de bästa ögonblicken från fredagen och lördagen som inte var direkt tävlingsrelaterade ;) man hinne...

Av Sofia - 10 augusti 2012 15:17

Jo här i Karlskrona är sniglarna lika sjuka som vanligt... Den här lealösa spinnande damen ska dessutom med ner till Skåne i eftermidda, Kurr kurr!...

Av Sofia - 8 augusti 2012 18:15

  Några av mina senaste keramikgrejer. Handgjorda koppar i stengods, glaserade och dekorerade med egengjort tryck; Föreställande devsar och bengaler såklart! Nu börjar vi dessuom närma oss en hösttermin så ska bli spännande att sätta igång med "...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards