Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under juni 2011

Av Sofia - 9 juni 2011 16:23


 


Mycket passande! Medan jag sitter och lär mig om bilbatterier i mitt ytterst pedagogiska datorprogram, (eller spel som jag kallar det för att inbilla mig att det är roligt) Bonniers Trafikskola, får jag ett alldeles eget batteri av Johan. Så nu slurkar jag batterivätska och brummar på för att få ihop mina kunskapspoäng!   

Btw så ryktas det att det ska serveras amerikanska pannkakor ikväll i Flyinge... Om nom nom... Bara för att nämna något att se fram emot idag   

Av Sofia - 8 juni 2011 10:30

God morgon! Sitter just nu och är lite sådär halvmotiverad till dagens seminarie i skolan där jag ska vara opponent på en annan sötnos B-uppsats. Naturligtvis ska jag också få min egen uppsats sönderslamsad av någon annan... Det här blir en intressant dag! Men det innebär också sista dagen på universitetet, sedan kan jag njuta av sommaren fullt ut, även om jag villigt kan erkänna att jag redan börjat med det nöjet 


Måndag till tisdag for jag och Blekingebon till Kullaberg för att kika på Kullens fyr, bada, äta gott och sova på Srand Hotell. Har ungefär en miljon bilder därifrån men ska försöka få klart dem så att de kan komma upp på bloggen snart! Mys mys mys!



   

Uppe på toppen av udden





Av Sofia - 6 juni 2011 09:23

God nationaldags-förmiddag! Ursäkta om jag stimmade upp era förväntningar i fredags med ett oväntat inlägg fullt av hopp om nya tider på bloggen, för att sedan bara sticka hål på bubblan genom att roa mig med helt andra saker igår än att blogga. Dessutom ska jag och Blekingebon strax iväg igen på en av mina födelsedagspresenter, men passar på att skriva lite nu! 


Igår for vi som två solyra tolvåringar iväg till Tosselilla Sommarland, typ skånes största nöjesland. Värme, vattenrutschkanor, glass och barnsliga nöjen var en absolut vinnande kombination kan jag tala om! Wiiiiii!  


Johan på G...


    Johan i luften - Hatten likaså



"Höhö - ojdå..."


Fif - Smart nog att åka utan hatt ;)


     Klara färdiga


   Ajm alive! Men blöt...


   Senare blev det klassisk trampbåt


Johan klagade över att "det bara var han som trampade"... Eller hur liksom!


   Ni ser väl hur jag sliter!


Hopp och studs


Fin utsikt uppifrån "Mad mouse"  


   Och bitvis gick det snabbt! Ha en fortsatt härlig, solig dag alla!  


Av Sofia - 4 juni 2011 19:22

Om någon undrar;


1. Hejhej, jag lever, jag är inte död och inte bloggen heller, vi har precis vaknat upp efter en tids time-out till förmån för avslutande arbeten i skolan, men nu är vi lediga och redo att stöka till bloggosfären igen med kattsnack och annat flumm!


2. Blekingebon tog just med sig snigeln Lille-Bill i famnen, ut ur lägenheten och iväg till snabbköpet... Han ville visst "följa med"... *lång tystnad*


Vad säger man, är man en sjuk Blekingebo så är man. Blir intressant att se vad de båda tyckte om denna briljanta idé när de (förhoppningsvis) båda kommer tillbaka igen... 'nuff said...


   Blekingebo med en Snickerdoodle och en Lille-Bill på axeln

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards