Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under juni 2011

Av Sofia - 17 juni 2011 11:33

Det är uttröttande att passa mini-Hemuler hälsar Devs. Han hälsar också att det praktiska med att ha en kort nos är att man kan sova precis som det passar en... Eh...



   

Av Sofia - 16 juni 2011 16:42

Mycket aktivitet på bloggen idag, men Hemulen ville absolut att vi skulle skryta lite med hennes nya älsklingsbarn! Inte mindre än sex stycken alldeles nykläckta Hemuler gosar just nu runt i sitt bo på min säng    Var jag ska sova inatt blir ett senare bekymmer...



  























Snöbarnen har genom sin färg lyckats med konststycket att se ännu mer ut som Hemuler än mamsen, AKA "originalhemulen" Strawberry. 


Av Sofia - 16 juni 2011 10:07


...Och märkt ut mitten. Det var alltså DET hon var så upptagen med hela morgonen!


 

"Say what?"

Av Sofia - 15 juni 2011 23:49

Har ni sett! En groda som gärna får hoppa runt i Kungsgardens trädgård... <3 


   

Av Sofia - 15 juni 2011 12:46

Inte nog med att man ska packa och ha med sig rätt kläder och solkrämer, man måste dessutom hålla koll på att ens pass inte gått ut. Vilket mitt naturligtvis skulle göra om ca en vecka. Så, det var bara att knalla iväg till polisen och få sig ett nytt! Härligt med alla dessa utgifter. Nu för tiden gäller "neutralt" ansikte rakt framifrån på passfotot, vilket gör att de allra flesta, inklusive jag såklart, ser ut som muppar. Försökte till och med fuska lite och vrida huvudet en aning på bilden, men såklart såg fröken polis det på en gång och sa att vi var tvugna att ta om bilden. Bah! Fine. Nu har jag i af fått det nya passet och är redo för att åka jorden runt igen. Tjohooo!


  


Fick naturligtvis höra den mycket upplyftande kommentaren att jag var "förvånansvärt lik mitt gamla passfoto". Tja, om det håller i sig så att jag för alltid kommer se ut att befinna mig i tonårsåldern kan jag se fördelen med det...


   

En femtonåring som ser ut att vänta på sin avrättning ^ 

Av Sofia - 14 juni 2011 21:28


   

Traskade runt på stan idag i brist på andra tidsfördriv och stötte på ett par saker som väckte ha-begär. Bland annat solglasögon i vanlig ordning. Upptäckte till min glädje att flera affärer fått för sig att börja rea ut sina sommarkläder alldeles innan sommaren ens börjat :) Blev ett par nya shorts inför utlandssemestern!

Och sen dök dilemmat upp - Ett par schyssta kilklacksskor som jag helt enkelt inte kunde bestämma mig för om jag ville ha eller ej. En del av mig sa att vafan det är inte så noga, dom kan jag säkert ha till nåt, medan en annan del sa att det bara var onödigt eftersom jag inte riktigt visste om dom var snygga eller inte. Och inte heller kan man få någon betänketid, för ni vet hur det är med rea-grejer! Scenario:


- Hej, skulle ni kunna hänga undan de här en liten stund medan jag tar ut pengar/funderar/kräks, whatever. 

- Nej tyvärr, vi hänger inte undan reavaror...

- Neheheeej... såklart... Tack ändå.


Så. Det är här vi plockar fram mitt lilla specialtrick. För om personalen inte vill hänga undan det åt mig, får jag helt enkelt göra det själv! Fram med spaningsblicken efter lämpligt ställe att placera föremål på. Låga hyllor i hörn av butiken funkar utmärkt om det gäller skor. Försök hitta en avdelning som inte riktigt är säsong, typ såna basgrejer som alltid finns lite undangömt och som man brukar undra om någon någonsin handlar av. Bygg gärna upp ett litet insynskydd av gamla, tråkiga varor för att förhindra att folks ögon faller på ditt objekt där nere i hörnet. Sedan är det bara att trava iväg i lugn och ro och göra precis vad du vill tills du bestämt dig för hur du ska göra. Och ja, det kan mycket väl sluta med att du aldrig återvänder till din skattgömma och att objektet dyker upp dammigt tre månader senare under någon storstädning... oooops...   

Och det är enligt min mening "in your face" för personalen som inte ville hjälpa till! Hade de assisterat med undanhängning hade de ju helt enkelt kunnat placera ut föremålet igen när du aldrig kom tillbaka...   

Av Sofia - 11 juni 2011 22:47

Bara att börja öva! Får bukt med såväl läkare-utan-gränsers-utsända som dryga människor på kattutställning...   



Av Sofia - 10 juni 2011 23:45



Jag sitter ute på ett vandrarhem på Österlen dit Blekingebon har hetsat ut mig för att jobba i helgen. Kan i ofs behövas lite pengs till plånboken för att ha råd med sommarens kommande happenings! Anyway, vila öronen kan man ju göra med skön musik oavsett om man är ute på vischan i ett spökhus ("ja, jo, vandrarhemmet har ju varit en skola på 1800-talet så det spökar säkert" brrr!) eller hemma med en flock flippriga bengaler :)


Ballaste låten just nu i af, enjoy!

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skapa flashcards