Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia - 2 augusti 2010 18:16



Som vissa av er kanske misstänker var vi i Surahammar i helgen på Klösets utställning. Mer rapportering och bilder från showen kommer alldeles senare!   


Just nu måste jag bara morra till om en liten incident i söndagens panel. Cooper hade nominerats av den domaren jag gick hos, vilket innebar att vi skulle hitta en annan assistent åt honom till finalen då ju inte jag får bära honom. På förhand ber mamma en annan assistent att bära fram katten, vilket inte skulle vara några problem. Men i stundens hetta när hanarna skulle ut på borden, fick den här assistenten tag i en annan katt och bar iväg med. Visst, sådant kan ju hända. Katter byts lite hit och dit. Men vad som hände nu var att det märkligt nog blev väldigt tomt på assistenter kvar i panelen förutom dem som redan höll i varsin katt. Jag stod själv uppe vid Coopers bur medan panelen satte igång  och undrade vem tusan jag skulle be ta ut honom. Det fanns en enda assistent i närheten utav oss och jag skyndar fram till henne och säger att hon måste bära fram en bengalhane som saknas i panelen.


Svaret blir först; "Men ta den själv, jag bär helst inte bengaler"

Jag svarar något stressat att "Det är min egen katt, jag kan inte ta ut honom". Assistenten snörper på munnen och upprepar att "Jag bär helst inte bengaler, är han snäll då?" Jag får intyga at Cooper är världens snällaste två gånger utan att hon reagerar, hon fortsätter att torka ur en tom bur innan jag tillsist kan släpa iväg henne till Copsen, sätta på henne nummerlappen och skicka iväg henne till domarborden och den redan pågående hankatts-finalen.


I sådana ögonblick gäller det att inte få ett big tantrum och fräsa som en ilsken katt. VAD gör man som assistent på en utställning om man är så motig till att bära katter?  Visst kan man meddela för sina kollegor i förväg att man kanske inte gärna bär tunga katter, är rädd för en viss ras etc, och försöka undvika de katterna i panelen, men när det väl kommer till kritan och det inte finns någon annan tillgänglig assistent i närheten är det ju bara att ställa upp! Ta fram katten till bordet och låt den visa sig själv om man är så rädd för att hålla i den. Åtminstone.   


Själv är jag en av de mindre assistenterna, med små händer och inte direkt några rejäla armmuskler, men det har aldrig hindrat mig från att bära stora och tunga katter. Ej heller skulle jag någonsin vägra bära fram en katt på grund av vilken ras den var! Är det bara jag som tycker att det är knasigt att ha en massa förbehåll för vilka katter man kan tänka sig att bära och vilka man inte kan tänka sig att bära? Nej, skärpning tycker jag allt...


 

Bengaler som är så farliga...

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skapa flashcards