Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under juli 2010

Av Sofia - 17 juli 2010 21:14

Coolaste budskapet hittar man såklart på en T-shirt hos Topshop. Eller vad säger ni om den här?   

 


Tyvärr lite dyr för min plånbok, men jag fyndade många andra saker den dagen i sommar-rean! Bland annat en klänning på Vero Moda, en kjol på H&M och en blommig topp på just Topshop - Måste ju sätta sprätt på de härliga presentkort jag fick i studentpresent! Länge leve sommarkläder!

Av Sofia - 13 juli 2010 12:38

...Är en stor kolloni smultronplantor! Vi som aldrig har haft bärväxter på vår tomt tidigare, kan trava ut i katthägnet och skörda mängder av smultron. Det blir fler och fler plantor för varje år, men man får bara vara snabb att ta bären innan sniglarna börjat äta på dem...Gårdagens fångst på ett stycke elefantgräs!

 

Av Sofia - 12 juli 2010 20:50

Den senaste tidens intensiva värme passar mig utmärkt. Jag är helt enkelt ett stort fan av sommaren och höga temperaturer. Visst måste jag som alla andra whina lite när man befinner sig mitt under gassande sol på falsterbo-horseshow eller promenerandes på asfalten i Malmö, men överlag gillar jag det.


Ja i Malmö var jag och frotterade mig hemma hos Adessa, drack upp hennes iste (nåja, vi hjälptes väl åt   ) och mumsade pizza. Tack för gästvänligheten! På kvällen dök det upp ytterligare två sötnosar och vi drog ut på stan på jakt efter lite nattliga nöjen. Conny-Ponny ställde upp som nybliven chaufför och ansvarade för att pepparkaksbruna Anneli kom dit och tillbaka i trygghet, vilket tyvärr innebar att vi inte kunde umgås heeela natten, då hon skulle just tillbaka eftersom hon skulle iväg tidigt nästa dag. Men den stunden vi hann med var mycket angenäm!  


 

3 av 4, på Babel


Efter en stund på Babel lyckades vi hamna på något så skrämmande som en karaoke-bar, men jag var lyckligtvis inte tillräckligt lättflörtad för att falla för Malins påtryckningar att sjunga en kärleksballad till henne. Istället fick vi lyssna på andra personers sköna stämmor...   


Morgonen därpå, efter en mycket varm natt, tog Malin och jag en svettig promenad på stan för att bland annat sniffa parfymer. Till sist ville man bara slänga sig i kanalvattnet - Ofräscht eller inte. Självklart blev jag också eld och lågor då vi passerade de söta katterna som finns utplacerade längs kanalen, och kände mig riktigt, riktigt hemma...  


 

- Hej kompiiiiz


Mer rapportering från sommaren kommer, och se till att vara ute och njuta av vädret!   


Av Sofia - 11 juli 2010 11:38


 

... I hela huset. Myror i varje vrå, på varje bänk, i varje hörn. Katterna har redan tröttnat på dem och vill inte äta upp fler. Vi har också tröttnat på dem och hällt ut kanel, vilket inte har hjälpt. Så nu har vi myror + kanel precis överallt. Någonting står inte riktigt rätt till...

Av Sofia - 6 juli 2010 18:41


Blev förstås tvungen att dansa runt lite framför kameran såhär i Juli månad   



 


 



 
   




     


 

Av Sofia - 5 juli 2010 11:24

Så har vi betat av en utställningsdag i en mycket varm lokal i Kalmar. Det var rulla och knyta upp assistentskjortan så mycket det bara gick för att undvika att bli fullkomligt klibbig. Jag hade tur nog att bli placerad hos Eric Reijers som också hade n24 bengaler den dagen, så att jag för en gångs skull kunde vara med och se alla våra kissars bedömningar   Dessutom var Steph på plats som domarelev, så dagen blev högst angenänäm!


Jag och Lemonpie kunde gosa loss ordentligt under bedömningen...  


 


Trevligt också för en gångs skull med en domare som har en fräschare och påläst syn på bengalstandarden. Eric Reijers påpekade saker som att bengalen är den enda ras i vilken standard det står att benstommen aldrig får vara delikat, att profilen hellre ska vara för rak än för konkav och att längden på Lennons huvud var alldeles perfekt för en hankatt att växa i. Flera andra honor och hanar fick se sig slagna av Lemonpie som enligt Eric var mycket lovande men ännu en tonåring, därför slutade Lennon tvåa efter "big brother" Cooper i BIV'en. Sådana kunniga domare sporrar oss uppfödare att fortsätta sträva efter den typ av bengal vi ser i standarden, och väcker hoppet att kanske fler domare så småningom ska kunna se en brist i typen på de trubbnästa, knyckta och klena bengaler som tassar runt på domarborden Sverige över och drar hem vinster.


 

Pie, pie, Lemonpie...   


 

Copsen, BIV-V samt BIS   


Nästa gång blir om en månad i Surahammar, då vi drar till Klösets utställning. Tills dess får vi njuta av sommaren för fullt och inte minst, förhoppningsvis välkommna våra två nya amerikanska skönheter till Danmark! Vi kan knappt vänta!

Av Sofia - 3 juli 2010 11:50

 


Ja, den gamla skräckserien Twin Peaks körs mycket lägligt dessa sommarkvällar, och jag sitter bänkad, bitandes på naglarna...    Men mest skräckslagen är utan tvekan Mamma, som trots att hon har sett serien en gång tidigare (eller kanske just därför) titt som tätt blundar och avslöjar för oss andra att något läskigt ska dyka upp i rutan.   Och värre lär det blir...


Ett hett tips i alla fall, onsdagar och torsdagar kl 22.45 på kanal 9!


Av Sofia - 2 juli 2010 12:22

 

Anneli jobbar på pepparkaksbrännan    


Alla bönders egna lilla badpöl heter Tvedöra. Mkt har sagts om den lilla sjön som en gång i tiden var ett sandtag; Allt från att någon drunknat där för länge sedan, till att det står en traktor på botten och att stället vid olika tillfällen varit förgiftat. Ändå envisas folk med att släpa dit sina badbollar och bokstavligt talat hoppa i sjön, år efter år. Stängslen, varningsskyltarna och avspärrningarna som, om man är ärlig, visar ganska tydligt att tillträde är förbjudet, har liksom med tiden trampats ner och fallit på sniskan. Hursomhelst hade jag och Revingebon Anneli en fin dag på den där stranden igår. Det var riktigt soligt och lockande varmt i vattnet. Myspys!   


   

Lite somrig bild på en inte lika brun brud...  


 

Paparazzad blondin, med sjön i bakgrunden   


Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ovido - Quiz & Flashcards