Fifi of Kungsgarden

Alla inlägg under maj 2010

Av Sofia - 5 maj 2010 20:18

...Möjlighet att bara kladda och se vad som strax tittar tillbaka på en från papperet    

 

Av Sofia - 5 maj 2010 17:17

 

- Hello there!


Eller Loouuiiisiiana som det egentligen heter. Igår packade klassen väskorna och drog över sundet i någon sorts kultiverad utflykt till det mycket moderna och innovaitva(?) Louisiana i Danmark. Som bildklass på estetprogrammet är det väl på gränsen till pinsamt att inte ens ha besökt detta trots allt flådiga ställe.


Under våra tre år på Spyken hade vi dittills bara släpats iväg på dammiga utställningar på Skissernas Museum och Kulturen i Lund, vilket vid sådär tionde besöket började gå mig på nerverna.


Jag och Malän satsade på en djup och seriös tolkning av fler av verken och såg fram emot våra framtida karriärer som rika konst-förstå-sig-på-are, med en cigg i ena handen och ett glas vin i den andra. That's the future   

Även om vi ibland inte var fullt så seriösa...


 

Jag och en plågad skulptur bondade direkt...  


 

Liksom Malin och en anka   


Solen sken och det var en allmänt mysig dag. Konsten i all ära men en av höjdpunkterna var att ligga och sola i gräset med utsikt över havet utanför Louisianas servering.


 


Dagens citat fälldes på förmiddagen av Anneli när vi ännu befann oss i Lund.

Kl 08.50; "Jag skulle vilja gå in på Seveneleven och köpa en kaka.. Tror du de har öppnat än?"   

Av Sofia - 4 maj 2010 21:55



Nej, det låter ju inte logiskt, men bengalligisterna till kattungar på mitt rum har helt adopterat honom som extramamma och brottar ner honom för att använda honom som snuttefilt. Devs verkar inte misstycka    


Av Sofia - 4 maj 2010 20:21


Och välkommnar er till invigningen av sin alldeles rykande färska, nya blogg! Som vissa kanske vet har jag bloggat en hel del förut men aldrig med inriktning på katter och studentliv, vilket ska bli spännande att ta sig an. 


De flesta känner mig nog som Fifi men andra smeknamn som Dolly, Sophicova, och Slyna(!) används flitigt av mina närmaste gymnasievänner. Jag har en känsla av att det är bäst att vi håller oss till Fifi i den här bloggen...


Här hemma på Kungsgården härjar jag och mina två devsar samt ett gäng bengaler. Devs och Dino hälsar att de kräver mycket mer utrymme i min blogg än vad de ges i Kungsgardens bengalblogg... Vilket jag får se till att ordna!


Håll utkik efter nya inlägg framöver för den här bloggen är officiellt invigd   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg av mig, Fifi 20 år, och mötet mellan mina olika intressen. Välkommen att kika runt!

Vill du följa min blogg?

Sök i bloggen

Läs gärna!

Kategorier

Dont forget...

Photobucket

at:

 

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Bloggtrafik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skapa flashcards